نحوه پیشگیری از تعمیر اینورتر با هزینه های گزاف

گسترده تر شدن استفاده از تجهیزات اتوماسیون و کنترلی برای ارتقای بازدهی سیستم های الکتریکی و الکترومکانیکی باعث شده که تعمیرات این وسایل و ابزارها نیز جایگاه ویژه ای را کسب کنند. به همین ترتیب تعمیر اینورتر جزو مواردی است که بهره مندان از درایو و اینورتر حتما باید آن را لحاظ کنند و شرکت لیان الکتریک ویرا می تواند در زمینه تعمیر اینورتر کمک بزرگی به مشتریان گرامی نماید.

علت اهمیت تعمیر اینورتر

اهمیت و حساسیت تعمیرات درایو و اینورترها همانطور که بیان شد، بستگی به نقش آن ها در ارتقای بازدهی و کاهش آسیب ها و صدمات احتمالی به سیستم دارد. همانطور که می دانید کارکرد درایو و اینورتر آن است که سرعت موتور را متناسب با نیاز و تقاضای کاربرد کارخانه یا ماشین مورد نظر تنظیم نماید. به همین دلیل در صورتی که این وسیله از کار افتاده باشد و عملیات تعمیر اینورتر به موقع و به خوبی انجام نشود، با مشکلات زیر مواجه خواهیم شد:

  1. بهره وری و راندمان کارخانه تحت تاثیر قرار می گیرد.
  2. اثربخشی کلی تجهیزات که با عنوان OEE از آن یاد می شود نیز کاهش پیدا می کند.

نحوه پیشگیری از تعمیر اینورتر با هزینه های گزافکاهش OEE به معنای آن است که خرابی درایو و معکوس کننده نه تنها نقش مستقیم خود را در کاهش بهره وری کلی سیستم دارد بلکه باعث افت بازدهی دیگر تجهیزاتی که در سامانه کار می کنند، می گردد. به همین دلیل تعمیر اینورتر باید در اسرع وقت و با دقت کامل صورت پذیرد. به این منظور باید با متخصصان آشنای با ساختمان این محصول گفتگو نمایید. پیشنهاد می شود که برای آشنایی با ساختار این ابزار به مقاله “دلیل استفاده از چوک ورودی در اینورترها” مراجعه نمایید. در صورت نیاز با کارشناسان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید. [button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

عوامل نیاز به تعمیر اینورتر

دو عامل مهم را می توان جزو فاکتورهایی قلمداد کرد که می تواند یک ابزار کاربردی را با مشکل مواجه نماید و آن را نیازمند به انجام تعمیرات کند که عبارت است از:

  1. کارکرد طولانی مدت و استهلاک
  2. عوامل بیرونی

از جمله عوامل بیرونی که در معیوب کردن درایو و نیاز به تعمیر اینورتر می تواند موثر باشد آن است که دیافراگم خنک کننده به دلیل باز بودن می تواند به اندازه زیادی گرد و خاک را وارد سیستم نماید. از طرفی فن ها دارای ماندگاری مشخصی هستند و ممکن است پس از مدتی فرسایش پیدا کنند. بنابراین امکان از کار افتادن پره های خنک کننده توسط گرد و خاک و زباله وجود دارد.

هوامل نیاز به تعمیر اینورتراز کار افتادن سیستم خنک کننده باعث افزایش حرارت و کاهش کارکرد معکوس کننده و یا از کار افتادن آن می شود. بنابراین برای پیشگیری از خرابی این محصول، کارشناسان تعمیر اینورتر توصیه می کنند که فهرستی از درایوها و معکوس کننده های موجود در کارخانه تهیه شود و به صورت دوره ای آن ها سرویس و بررسی شوند و در صورت وجود گرد و خاک و زباله، پاکسازی گردند. به این ترتیب می توان از انجام تعمیر اینورتر با هزینه های گزاف پیشگیری نمود.

مراجعه به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک می تواند شما را با فرآیند تعمیرات این محصول آشنا سازد. همچنین برای آشنا شدن با دیگر محصولات کنترلی این شرکت می توانید مقاله “کلیدهای اتوماتیک ABB” را نیز مطالعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *