نقاط اشتراک و اختلاف راه انداز نرم و درایو کنترل دور

راه انداز نرم و درایو کنترل دور از جمله ابزارهای مدرن و دارای تکنولوژی پیشرفته ای هستند که هر دو در زمینه کنترل و اتوماسیون موتورهای الکتریکی به کار می روند. از آنجا که موتورهای الکتریکی امروزه کاربردی بسیار گسترده دارند و در جای جای صنایع مختلف از آن ها بهره برده می شود، کنترل آن ها و افزایش راندمان و بهبود مصرف انرژی آن ها می تواند تاثیر بسزایی در رونق کارکرد صنایع و بهینه سازی مصرف انرژی داشته باشد.

موارد مشابهت راه انداز نرم و درایو کنترل دور

ابتدا پیشنهاد می شود که برای آشنایی با ساختمان و عملکرد درایو کنترل دور به صفحه “درایو فرکانس متغیر چیست؟” مراجعه نمایید. در این بخش به چند مورد از موارد مشابهت این دو دستگاه اشاره خواهیم نمود:

  1. هر دوی آن ها ابزارهایی برای راه اندازی موتورهای الکتریکی هستند و هر دوی این دستگاه ها می توانند شروعی ملایم را برای موتورها فراهم نمایند.
  2. هر دو دستگاه از قطعات نیمه هادی برای کارکرد خود استفاده می کنند.
  3. هر دوی آن ها در زمان خاموشی و توقف موتور وارد عمل شده و یک توقف نرم را برای موتور فراهم می کنند. جهت آشنایی بیشتر با موارد اشتراکی بین این دو دستگاه می توانید با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

نقاط اشتراک و اختلاف راه انداز نرم و درایو کنترل دورموارد اختلاف راه انداز نرم و درایو کنترل دور

از جمله موارد مغایرت این دو دستگاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. راه انداز نرم تنها هنگام شروع و توقف عمل می کند و غیر از آن از مدار خارج می شود ولی اینورتر همواره در مدار قرار دارد و علاوه بر توقف و شروع، سرعت الکتروموتور را نیز کنترل می کند.
  2. درایو، ولتاژ جریان متناوب ورودی را به مستقیم و سپس دوباره به جریان متناوب تبدیل می کند ولی سافت استارتر ولتاژ جریان متناوب را به وسیله تریستور تنظیم کرده و به موتور می فرستد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این محصول می توانید به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

در صورتی که هر یک از این ابزارهای کنترلی شما دچار مشکل گردید، می توانید با مراجعه به صفحه “تعمیرات درایو و سافت استارتر” لیان الکتریک مشکل مربوطه را در سریع ترین زمان رفع نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *