نحوه بستن سافت استارتر

 

در مقاله ویژگی های کاربردی و موارد استفاده راه انداز نرم کدام اند؟ با برخی کاربردهای راه انداز نرم آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا به سوالاتی در زمینه تعمیرات سافت استارتر پاسخ دهیم:

1. پارامترهای مهم در  هنگام انتخاب سافت درجهت  تعمیرات  سافت استارتر؟

  • پارامتر اول: نوع کاربردی می باشد که این راه انداز می خواهد آن  را کنترل نماید.
  • پارامتر دوم: مشخصات توان، ولتاژ و جریان نامی موتور می باشد.
  • پارامتر سوم: نحوه اتصال موتور به سافت استارتر می باشد. اینکه به صورتin-line باشد یا in-side delta(مثلث داخلی)
  • پارامتر چهارم: مشخص کردن تعداد راه اندازهای نرم در ساعت است. نکته ی بسیار مهمی است چون تمام کارکرد سافت همین استارت ها می باشد. اگر تعداد بیشتر از حد مشخص شده باشد بایستی به  لحاظ فنی بررسی گردد.

2. خطاهای رایج  در  تعمیرات سافت استارتر کدام اند؟

 

·         عدم وجود  ولتاژ خروجی (missing load voltage)

·         خطای فاز(Phase failure)

·         خطای قطع بار از خروجی(mossing load)

·         اضافه  بار در وضعیت بای پس(bypass overload)

سافت استارتر لیان الکتریک

3. خطای  Phase L1 Lose کدام است و نحوه رفع آن چگونه می باشد؟

یکی از خطاهای که  در تعمیرات سافت استارتر با آن مواجه می شویم phase L1 Lose می باشد که چند احتمال برای ایجاد آن وجود دارد:

احتمال اول: به طور قطع ولتاژ ذکر شده قطع شده باشد و یا اینکه ولتاژ آن کمتر از حد مجاز شود. (چنانچه افت ولتاژ بیش از 15درصد ولتاژ نامی برای بیش از 100میلی ثانیه  در حالت  راه اندازی یا بیش از  200 میلی ثانیه در موقعیت بای پس باشد ولتاژ به زیر حد مجاز خواهد رسید) . خطاهای رایج در راه انداز نرم و دلایل آن ها (بخش اول)

احتمال دوم: اگر موتور متصل  شده به راه انداز نرم خیلی کوچکتر از سافت استارتر باشد، عملا کتر از  10درصد جریانن نامی سافت استارتر  موتور کوچک به حساب خواهد آمد.

احتمال سوم: اگر سافت استارتر در سیستم IT برای اتصال زمین به کار گرفته شود، درحالی که ورژن سافت استارتر کمتر از E06 باشد.

4.آیا در هنگام تعمیرات  سافت استارتر می توانیم زمان راه اندازی را خیلی زیاد کنیم؟

این مساله که  هر چه زمان راه اندازی  بیشتر باشد راه انداز نرم بهتری خواهیم داشت ولی نمی توانیم این زمان را خیلی زیاد کنیم. زیرا راه  انداز نرم با کاهش ولتاژ و افزایش تدریجی آن راه اندازی را انجام می دهد. کاهش ولتاژ کاهش جریان و در نتیجه کاهش گشتاور را در پی دارد و اگر موتور و ماشین اتصالی به آن نیازمند گشتاور اولیه  باشد، موتور زیر بار می ماند. روشهای مختلف اتصال سافت استارتر و موتور

تعمیرات سافت استارتر

5. انواع روش های ریست کردن خطا در هنگام  تعمیرات سافت استارتر آنالوگ زیمنس چگونه اند؟

  • بسته به نوع خطا  گاهی پس از رفع خطا خودش  ریست می گردد. البته  اگر گزینه ریست اتوماتیک در سافت استارتر انتخاب شده  باشد . این حالت به شکل سخت افزاری در راه انداز نرم آنالوگ انتخاب شده است. انواع پیغام ها و آلارم های رایج در تعمیرات سافت استارتر
  • بعضی خطاها با استفاده از کلید ریست بر روی سافت از بین می رود.
  • بعضی خطاها هم با این روش ها از بین نمی روند و نیاز به متخصص برای رفع دارند.

جمع بندی

همانطور که در متن بالا خواندیم در هنگام تعمیرات سافت استارتر ها با سوالاتی  رو برو می  شویم. ابتدا می  بایست جواب سوال و  راه حل آن را بیابیم و سپس  به  تعمیر آن بپردازیم. گروه لیان  الکتریک خدمات بررسی و تعمیرات انواع سافت استارتر را به  بهترین و  حرفه ای ترین شکل ممکن انجام میدهد. شما می توانید در وبسایت لیان الکتریک مطالب استاندارد بین المللی تابلو برق چیست؟ ،کدهای حفاظتی مختلف در رله های حفاظتی، مشخصات پلاک اینورترهای DC نیز مطالعه نمایید.

سافت استارتر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *