چرا تعمیرات اینورتر نیاز به مهارت بالایی دارد؟

از آنجایی که جریان های برق ورودی می توانند تکفاز و یا سه فاز باشند، اینورترهای مورد استفاده جهت معکوس کردن جریان مستقیم به جریان متناوب نیز باید بتوانند با هر یک ازآن ها تناسب داشته باشند و چنانچه دچار هر نقصی شدند بتوانیم با انجام تعمیرات اینورتر نقص مربوطه را برطرف کرده و همانطور که در مقاله “تعمیرات اینورترهای تک فاز و سه فاز” نیز عنوان کردیم، بتوانیم راندمان مورد نیاز را از انرژی الکتریسیته ورودی به دست اوریم.

در گام بعدی از مراحل آشنایی با تعمیرات اینورتر در این نوشته توضیحاتی دیگر را راجع به معکوس کننده ها می افزاییم. که این وسیله تبدیل جریان DC به AC را بهتر بشناسیم. قبلا هم در نوشته های مربوط به مبحث تعمیرات اینورتر گفته شد که یکی از منابع دریافت جریان مستقیم باتری های سرب – اسیدی (lead – acid) هستند که معکوس کننده آن را به جریانی متناوب با پتانسیل بالاتر مبدل می کند.

چرا تعمیرات اینورتر نیاز به مهارت بالایی دارد؟

کار تعمیر معکوس کننده آن است که اگر خللی در این ابزار پیش آمد آن را به طور کامل برطرف کند تا جریان مورد نیاز برای خروجی های برق شهری ایجاد می کند که جریانی متناوب با ولتاژ اسمی 220 ولت در برخی نقاط جهان و 120 ولت در برخی دیگر از نقاط جهان ارائه می دهند. این کار باعث می شود که با توسل به تعمیرات اینورتر ما بتوانیم ابزار را سالم سازی کرده و به این ترتیب از جریان برق برای مصارف شهری و خانگی استفاده نماییم.

آیا تعمیرات اینورتر فرآیندی ساده دارد؟

در واقع باید اذعان کرد که تعمیر مبدل برای معکوس کننده هایی که ظرافت و پیچیدگی بالایی دارند، کار ساده ای نیست و دلیل آن مراحل پیچیده ای است که در تعمیرات اینورتر باید طی شود و این نیازمند وجود متخصصان در این زمینه است و از جمله کارهایی نیست که بدون تخصص، مهارت و تجربه کافی بتوانید از عهده آن برآیید.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که در صورت نیاز به انجام تعمیر برای این ابزار حساس و پیچیده حتما با تکنسین های ما در لیان الکتریکی تماس بگیرید. و برای راهنمایی بیشتر نیز می توانید به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک سری بزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *