آشنایی با رله حفاظتی میکروپروسسور (microprocessor relays)

رله ها در واقع یکی از انواع کلیدهای الکترونیکی هستند و در مقاله “رله محافظتی چیست؟” نیز گفته شد که یکی از گونه های آن، نوع حفاظتی می باشد. به این معنا که هنگامی که در مدار عیبی را تشخیص دهد مدارشکن را فعال می کند و به این ترتیب از آسیب دیدن مدار و تجهیزات پیشگیری می کند.

ترکیب چند تابع در یک رله

رله حفاظتی این قابلیت را برای ما فراهم می کند که بتوانیم چند عملکرد را که توسط قطعات مختلف لازم است صورت گیرند، به گونه ای تنظیم کنیم که توسط یک قطعه انجام پذیرد. در واقع به این نوع، رله های چند تابعی گفته می شود که دو فایده عمده با خود به همراه دارد:

  1. هزینه نهایی صرف شده برای خرید و نصب انواع الکترومکانیکی این ابزار کاهش می یابد.
  2. هزینه نگهداری و تعمیر آن ها نیز کمتر می شود.

آشنایی با رله حفاظتی میکروپروسسور (microprocessor relays)استفاده از رله های محافظتی در سیستم های انتقال برق

به هر حال به جهت آنکه این قطعات دارای طول عمر زیادی هستند، ده ها هزار رله حفاظتی وجود دارد که به عنوان محافظان خاموش در سر تا سر جهان در حال حفاظت از خطوط انتقال جریان و دستگاه های برقی می باشند. کمتر تجهیزات انتقال برق و یا سیستم های برقی را می توان یافت که در آن ها از انواع حفاظتی این محصول جهت مراقبت استفاده نشده باشد. کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ویرا می توانند در این رابطه راهنمایی ها و مشورت های لازم را به شما ارائه دهند.[button title=”تماس با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

معمولا در ساخت سامانه های خطوط انتقال و همچنین در ساخت ژنراتورها، کابین ها و محفظه هایی تعبیه می شوند که اختصاص به بخش مراقبت و حفاظت دارند. در این محفظه ها ابزارهای الکترومکانیکی بسیار زیادی به همراه یک یا دو نوع رله میکروپروسسور وجود دارد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این قطعات می توانید به مقاله “کاربردهای رله های توزیع میکروپروسسور” مراجعه نمایید.

برای آشنایی با دیگر گونه های این محصول و کاربردهای آن به صفحه رله در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d9%84%d9%87/” button_title=”رله حفاظتی لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *