درایو کنترل دور نام دیگر اینورترهایی است که به عنوان یک ابزار کنترلی و اتوماسیون، با استفاده از تغییراتی که در ولتاژ و فرکانس اعمال شده به موتورهای الکتریکی انجام می دهند، باعث به چرخش درآمدن موتورها با سرعت و ولتاژ مناسب می شوند. استفاده از درایو برای مواقعی مناسب است که نیازی وجود ندارد که موتور الکتریکی تمام وقت با سرعت کامل به چرخش درآید. بنابراین در چنین مواردی بین سرعت موتور و باری که به آن وارد می شود، مطابقت وجود دارد.

نام های دیگر اینورتر

این دستگاه در بازار به اسم های دیگری نامیده می شود که آشنایی با آن ها می تواند برای ما در خرید و سر و کار داشتن با این ابزار مفید باشد. این نام ها عبارتند از:

  1. درایو کنترل دور
  2. درایو فرکانس متغیر (VFD)
  3. درایو سرعت متغیر (VSD)
  4. درایو AC
  5. میکرو درایو
  6. درایو صنعتی

ارتباط اینورتر با سرعت شفت الکتروموتوردر واقع لازم به ذکر است که اینورتر یکی از اجزای اصلی درایو محسوب می شود و به جهت آنکه جزء اصلی این دستگاه است، به درایوها، اصطلاحا اینورتر نیز گفته می شود. اینورتر موجود در درایو جریان DC را دریافت کرده و به جریان متناوب AC تبدیل می کند. درایوها به یکسوکننده هایی مجهز هستند که می تواند جریان AC برق اصلی را دریافت کرده و به جریان DC تبدیل می کنند. شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان هنزا اطلاعات بیشتری درباره نحوه کار این دستگاه کسب نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

برای چه موتورهایی از اینورتر می توان استفاده کرد؟

اینورتر می تواند با کنترل فرکانس جریان الکتریکی اعمالی به موتور و تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب، سرعت شفت موتور و دور موتور را کنترل نماید. این ابزار می تواند علاوه بر سرعت موتور، در راه اندازی نرم آن نیز نقش ایفا کند. در ضمن باید به این نکته توجه داشت که اینورتر می تواند به وسیله برق تکفاز، موتورهای سه فاز را تا توان حدود 11 کیلووات را به صورتی بهینه راه اندازی نماید.

مقاله “تشخیص عدم تراز شفت با استفاده از درایو AC” به طور تخصصی به ارتباط میان درایو کنترل دور و سرعت شفت موتور پرداخته است. همچنین شما می توانید برای آشنایی با ساختمان این محصول به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *