چند نکته درباره تعمیر اینورتر

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1639116750516{margin: 1px !important;padding: 12px !important;background-color: #d6d6d6 !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

نقش تعمیر اینورتر وقتی پررنگ تر می شود که بدانیم استفاده از این محصول می تواند چه تاثیری در بهبود کارکرد الکتروموتورها داشته باشد که امروزه به طوری وسیع و گسترده در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

درایو کنترل دور دستگاهی است که می تواند سرعت الکتروموتور را کنترل نماید. برای این منظور این دستگاه باید بتواند جریان متناوب دریافتی از برق شهری را به جریان مستقیم تبدیل نموده و سپس با انجام تنظیمات لازم دوباره آن را به جریان متناوب تبدیل کرده و موتور الکتریکی را از طریق آن تغذیه نماید. به همین جهت از اینورتر یا مبدل در ساختمان این محصول استفاده می شود که جزء مهم آن است و در صورت خرابی باید در اولین فرصت فرآیند تعمیر اینورتر انجام پذیرد تا راندمان دستگاه دچار افت نشود.

چند نکته درباره تعمیر اینورتر

به گفته متخصصان تعمیرات درایو، این دستگاه از طریق تغذیه الکترو موتور توسط جریان با ولتاژ و فرکانس متغیر می تواند سرعت آن را کنترل نماید و اولین قدم در راستای فراگیری چگونگی تعمیر اینورتر آن است که به کارکرد این محصول به خوبی آشنا شویم. به همین منظور به شما پیشنهاد می شود که مطالعه مقاله “دستگاه اینورتر چیست؟” را از دست ندهید.

الزامات و نکاتی درباره تعمیر اینورترکاربردهای درایو

یکی از دلایل اهمیت مبحث تعمیر اینورتر کاربرد وسیعی است که این محصول در صنعت پیدا کرده است. در ادامه به چند مورد از کاربری های ویژه آن اشاره خواهیم نمود:

  1. استفاده در منبع تغذیه کامپیوتر
  2. استفاده در کولرها
  3. به کار گیری آن ها در آسانسور
  4. استفاده در پانل های خورشیدی و باتری ها

البته لازم به ذکر است که اینورترها به دو گونه تکفاز و سه فاز قابل تقسیم هستند که این تقسیم بندی بر اساس نوع جریان ورودی به آن ها می باشد. زیرا جریان خروجی از آن ها که منبع تغذیه الکتروموتورها است، سه فاز می باشد. البته جریان ورودی نیز غالبا در مواردی که از موتورهای با توان بالا استفاده می شود، سه فاز هستند.

مزیت های استفاده از درایو برای الکتروموتورها

نقش تعمیر اینورتر وقتی پررنگ تر می شود که بدانیم استفاده از این محصول می تواند چه تاثیری در بهبود کارکرد الکتروموتورها داشته باشد که امروزه به طوری وسیع و گسترده در صنایع مختلف مورد بهره برداری قرار می گیرند. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره می نماییم.

  1. افزایش راندمان و بازدهی موتور الکتریکی به جهت تناسب سرعت موتور با بار وارده به آن
  2. صرفه جویی در مصرف انرژی الکتریکی به دلیل کاهش جریان و کاهش سرعت موتور هنگام کاهش بار وارده
  3. افزایش عمر مفید موتور و سایر قطعات مکانیکی و الکتریکی مرتبط با آن به دلیل فراهم کردن استارت ملایم برای موتور و پیشگیری از به وجود آمدن جریان هجومی اولیه.

چند نکته درباره تعمیر اینورترپس کارکرد درایو کنترل دور آن است که با اندازه گیری مقدار باری که بر الکتروموتور وارد می شود و در واقع میزان انتظاری که از آن داریم، به آن انرژی تحویل بدهد. بنابراین انرژی بیش از اندازه به موتورها تغذیه نخواهد شد.

اگر نیاز به انجام تعمیر اینورتر دارید حتما با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. زیرا کارشناسان ما می توانند بهترین خدمات را در اسرع وقت و با گارانتی مطمئن در اختیار شما قرار دهند. در مقاله “چرا تعمیر اینورتر لیان الکتریک را انتخاب کنیم؟” درباره ویژگی های مراجعه به خدمات لیان الکتریک گفتگو نمودیم.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

درباره روند و پروسه تعمیر اینورتر می توانید در مقاله “خدمات تعمیر اینورتر” اطلاعات جامع تری را کسب نمایید. البته کارشناسان ما در لیان الکتریک سعی داشته اند که در صفحه تعمیر اینورتر لیان الکتریک دیدی عمومی و موثر را در اختیار خوانندگان و مشتریان عزیز قرار دهند.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *