فرایند راه اندازی نرم

در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی های مهم و کابردی سافت استارتر های پیشرفته آشنا کنیم و صرفت به معرفی آن ها بپردازیم در مقاله های بعدی به تفصیل هر کدام را توضیح خواهیم داد. دانستن این ویژگی ها در نگهداری و تعمیرات سافت استارتر کمک به شایانی به ما خواهد کرد.پیش از شروع می توانید مقاله انواع راه انداز نرم را مطالعه بفرمایید.

 

حفاظت از موتور پس از راه اندازی

در حين راه اندازي و پس از آن، خطاها و اتفاقات نامطلوب متعددي مي توانند رخ دهند كه همگي ناشي از بروز وضعيت هاي غير عادي در كاركرد سيستم هستند. اين خطاها در صورت عدم تشخيص و اقدام مناسب باعث ورود صدمات (بعضاً غير قابل تعمير) به موتور و تجهيزات متصل به آن ميشوند.( فواید سافت استارترهای مصرف بهینه)

نصب و تنظيم ساده و سريع

نرم افزار موجود در سافت استارترهاي پیشرفته با بهره گيري از تجارب طولاني توليد و نصب سافت استارتر، به گونه اي طراحي شده است كه براي كاربران و بهره برداران به سادگي قابل نصب و تنظيم باشد. سهولت اين امر مانع از جامع و كامل بودن تنظيمات نشده است، بلكه تنظيمات مهم و اساسي در دسترس قرارداده شده اند و تنظيمات پيچيده تر و تخصصي تر از طريق منو های advance  در دسترس خواهند بود. (مسئله حفاظت در تنظیمات و تعمیرات سافت استارتر)

اتصال مستقيم به HMI

نمايش مقادير اندازي گيري شده توسط پاورمتر داخلي بر روي درب تابلو برق يك ضرورت است. در غير اين صورت توليد كننده تابلو برق مجبور به استفاده از ولتمتر و آمپرمتر خواهد بود. نمايش مقادير توان نيز فقط با استفاده از پاورمتر مقدور خواهد بود.( تنظیمات و تعمیرات سافت استارتر(بخش اول))

تنظيم و عيب يابي از طريق كامپيوتر

برق كاران و تابلو سازان حرفه اي معمولاً از امكانات محدود تنظيم سيستم و كليدهاي بالا/پايين رضايت ندارند و ترجيح ميدهند يك LCD توسط پنل سيستم كنترلي را بصورت جامع و سريع تنظيم نمايند. که براي اين منظور بهترين گزینه نرم افزار ویندوز خواهد بود.( نمونه ای از تعمیرات سافت استارتر)

قابليت کنترل از راه دور

نياز سيستم هاي اتوماسيون كنوني به امكانات مونيتورينگ و كنترل از راه دور باعث شده تا طراحان و توليد كنندگان سيستم هاي كنترل در ايده هاي نوين خود، جايگاه خاصي را براي امکانات كنترل از راه دور در نظر بگيرند.

 

تنوع ورودي هاي فرمان و كنترل

زماني كه شما يك تابلو برق براي راه اندازي يك سيستم طراحي ميكنيد، كوچك نياز داريد كه بتواند با توجه   PLC بيش از همه به يك كنترل كننده يا به حالت هاي مختلف سنسورها و كليدها، فرمان مناسب را صادر نمايد. و همانند ورودي هاي ديجيتال، خروجي هاي ديجيتال نيز قابل برنامه ريزي هستند.

ورودي هاي آنالوگ

وجود ورودي آنالوگ در يك سافت استارتر، اين قابليت را ايجاد ميكند كه بدون نياز به تجهيزات ديگر مانند كليد شناور، از طريق يك سنسور آنالوگ روشن و خاموش شدن موتور القایی را كنترل كرد.

اتصالPT 100 و حفاظت حرارتی

اغلب مشكلات و خرابي هايي كه در الكتروموتورها و پمپ ها ايجاد مي شوند مربوط به حرارت ايجاد شده توسط موتور در اثر اتلاف انرژي و عدم كاركرد صحيح يكي از قسمت هاي سيستم است. لذا وجود یک سنسور جهت اندازه گیری دما ضروریست.( تنظیمات و تعمیرات سافت استارتر( مقدمه))

كنتاكتور Bypass داخلي

در روش راه اندازي نرم موتور، پس از اتمام مراحل راه اندازي نرم، ديگر نيازي به فعال بودن كليد هاي نيمه هادي (تريستور ها) نيست و مي توان براي افزايش طول عمر اين قطعات، آنها را از مدار خارج كرد. که در دراز مدت نیاز به تعمیرات سافت استارتر را کاهش می دهند.

تنوع روش هاي فرمان روشن/خاموش

سافت استارتر های پیشرفته قادرهستند از 4 طريق مختلف فرمان روشن و خاموش كردن موتور را دريافت نمايد  این روش ها به صورت زیر هستند.

  • به صورت دستی
  • تنظیم زمان
  • از راه دور
  • عامل خارجی

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *