تابلو برق های اتصال (Junction Boxes) چیست؟

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1633245407864{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #e2e2e2 !important;border: 2px initial #444444 !important;border-radius: 10px !important;}”]

یکی از انواع تابلو برق ها جعبه های اتصال می باشند که نمونه آن را در تصویر مشاهده می نمایید. این محصول را می توان برای انواع کاربردها به کار گرفت که دلیل آن، آسانی نصب و انطباق پذیری با محیط های مختلف است.

[/vc_column_text][vc_column_text]

تابلو برق ها به دلیل آنکه محفظه ای جهت حفاظت و دسترسی آسان به برخی تجهیزات الکتریکی را فراهم می کند، کاربرد گسترده ای دارند. در ساختمان ها و صنایع و غیره، هر جا که سیستم های الکتریکی وجود دارند، برای محافظت از مدارهای برد و کلید های قطع و وصل جریان، وجود تابلو برق ضروری است. برای نمونه می توانید مقاله “تابلو برق صنعتی چیست؟” را مطالعه نمایید.

جعبه اتصال

تابلو برق بسته به فاکتورهای مختلف می تواند دارای تنوع و چندگانگی باشد که این فاکتورها عبارتند از:

  1. کاربرد
  2. جنس
  3. طراحی و ساختار؛ که جهت آشنایی با یک نمونه می توانید به مقاله “ویژگی های تابلو برق ایستاده ساخته شده از فولاد ضد زنگ” مراجعه نمایید.

یکی از انواع تابلو برق ها جعبه های اتصال می باشند که نمونه آن را در تصویر مشاهده می نمایید. این محصول را می توان برای انواع کاربردها به کار گرفت که دلیل آن، آسانی نصب و انطباق پذیری با محیط های مختلف است. طیف گسترده ای از این محصول وجود دارد که عبارتند از:

  1. محفظه های الکتریکی فولادی برای محافظت الکتریکی اساسی داخلی ساختمان ها
  2. محفظه های الکتریکی از جنس فولاد ضد زنگ برای محیط هایی که این محصول باید دارای مقاومت در برابر خوردگی باشد.

انواع متریال ساخت تابلو برق اتصال

این محصول را می توان از مواد اولیه متفاوتی تولید کرد که هر کدام از آن ها مناسبت بیشتری با کاربردی خاص دارند. بنابراین انواع این محصول عبارتند از:

1. تابلو برق های اتصال ساخته شده از فولاد نرم:

این محصول را شما می توانید برای تنوعی از کاربردهای داخلی و کاربردهای بیرونی مورد استفاده قرار دهید. برای آشنایی با ویژگی های فولاد نرم می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

2. جعبه های اتصال ساخته شده از فولاد ضد زنگ:

برخی محیط ها به دلیل رطوبت بالا و یا اینکه مواد آلودگی شیمیایی در آن دارای غلظت بیشتری است، می تواند باعث خوردگی و فرسایش بسیاری از مواد صنعتی و متریال ها گردد. استفاده از فولاد ضد زنگ در ساخت این نوع تابلو برق کمکی است برای محافظت از این محصول در محیط های این چنینی که در معرض خوردگی قرار دارند.

3. جعبه اتصال های آلومینیومی:

استفاده از این محصول دارای دو مزیت عمده است. مزیت اول سبکی آن است که باعث راحتی در جابجایی و نصب می گردد. مزیت دوم آن است که در محیط هایی که شدت خورندگی بسیار بالا است، پیشنهاد می شود که به جای فولاد ضد زنگ از آلومینیوم استفاده شود. این محصول را می تواند هم برای کاربردهای داخلی و هم برای کاربردهای بیرونی و فضای باز در نظر گرفت.

4. تابلو برق های اتصال غیر فلزی:

هر سه مورد بالا تابلو برق هایی از متریال های مختلف فلزی بودند. اما می توان این محصول را از مواد غیر فلزی، از جمله:

  1. پلی استر
  2. فایبر گلاس
  3. پلی کربنات
  4. ای بی اس (ABS)

تولید نمود. استفاده از این مواد در ساخت محفظه های اتصال هم کاربردی عالی را فراهم می کنند و هم اینکه از لحاظ قیمت به صرفه هستند. برای آشنایی با سایر انواع این محصول می توانید به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک ” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *