تفاوت تولید انبوه تابلو برق و تولید جزئی آن

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1625319356308{margin-top: 1px !important;margin-right: 1px !important;margin-bottom: 1px !important;margin-left: 1px !important;border-top-width: 1px !important;border-right-width: 1px !important;border-bottom-width: 1px !important;border-left-width: 1px !important;padding-top: 5px !important;padding-right: 5px !important;padding-bottom: 5px !important;padding-left: 5px !important;background-color: #e5e5e5 !important;background-position: center !important;background-repeat: no-repeat !important;background-size: cover !important;border-left-color: #919191 !important;border-left-style: outset !important;border-right-color: #919191 !important;border-right-style: outset !important;border-top-color: #919191 !important;border-top-style: outset !important;border-bottom-color: #919191 !important;border-bottom-style: outset !important;border-radius: 2px !important;}”]

آشنایی با کارآیی تابلو برق ما را به این نتیجه می رساند که اگر بخواهیم این وسیله نیازهای ما را به نحو مطلوب برآورده سازد باید که در مرحله ساخت استانداردهای لازم را رعایت کند. یکی از موارد بسیار مهم در مرحله ساخت، علاوه بر ابعاد و شکل محصول، این است که از چه موادی برای ساخت آن استفاده می کنیم و آن متریال چه نقشی در کاربرد آن دارند. که در این نوشته قصد داریم به این سوال بپردازیم.

[/vc_column_text][vc_column_text]

نکته دیگر به تنوع تابلو برق ها برمی‌گردد. همانطور که در مقاله “چه نوع تابلو برق هایی در ساختمان به کار می رود؟” خواندیم، تبلو برق ها کارکردهای گسترده ای دارند و مثلا در یک ساختمان چند مدل و نمونه از آن وجود دارد، که انتظارات ما از هر کدام از آن ها متناسب با کارآیی خاصی است که از آن انتظار داریم. بنابراین یک سوال می تواند این باشد که آیا در ساخت همه این ها از یک متریال باید استفاده شود یا آنکه می توان با توجه به ویژگی های خاص هر کدام از مواد متفاوتی در ساختمان آن ها بهره برد.

تابلو برق (Electrical Enclosure) از چه متریالی ساخته می شود؟

سه ماده سازنده عمده تابلو برق

همانطور که در مقاله “تابلو برق از جنس فولاد کربنی” بیان شده است، عمدتا در ساخت این محصول از سه ماده اصلی استفاده می شود که عبارتند از:

  1. پلاستیک فشرده یا صلب
  2. فولاد
  3. آلومینیوم

البته در مورد فولاد این نکته قابل ذکر است که در ساخت برخی از انواع تابلو برق دیده می شود که از فولاد معمولی و در برخی دیگر از فولاد ضد زنگ استفاده می شود. البته کابینت های فولادی را به دو شکل می توان مقاوم کرد که در برابر رطوبت و عوامل شیمیایی دچار تخریب نشوند. هر چند روش های دیگری نیز در این راستا گاهی برخی از سازندگان به کار می گیرند ولی می توان گفت این دو شیوه از سایر شیوه ها مرسوم تر است.

  1. رنگ کردن فولاد
  2. گالوانیزه کردن فولاد

سه ماده سازنده عمده تابلو برق

تفاوت تولید انبوه تابلو برق و تولید جزئی آن

می دانید که ملاحظاتی که معمولا برای تولید انبوه یک محصول در نظر گرفته می شود متفاوت با تولید جزئی آن است. چرا که باید سرعت تولید، سهولت و مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی را به عنوان فاکتورهایی در نظر گرفت که هنگام تولید انبوه اهمیت بسیار بیشتری برای آن ها در نظر گرفته می شود. شما برای آنکه بتوانید سفارش خود را با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک در میان بگذارید می توانید از طریق صفحه تماس با ما اقدام نمایید.[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

استفاده از ABS برای تابلو برق ها در محیط داخلی

تجهیزات در تولید انبوه معمولا محفظه ای سفارشی دارند که بر اساس درخواست شرکت سفارش دهنده تولید می شود اما برای تولید کم و یا موارد استفاده مرسوم از تابلو برق های استاندارد شده استفاده می شود. برای محفظه هایی که از جنس پلاستیک ساخته می شوند، برای کاربردهای داخلی مانند مثلا جعبه تقسیم یا مواردی که محفظه در فضای داخلی ساختمان قرار داده می شود از ABS استفاده می شود.

تفاوت تولید انبوه تابلو برق و تولید جزئی آناما در محیط های بیرون که در معرض باد و باران و هوای خشن قرار دارند از این تجهیزات استفاده نمی شود. ABS نوع خاصی از پلاستیک سبک است که مخفف اکریلونیتریل بوتادین استایرن می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه و سایر انواع این محصول به صفحه تابلو برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *