تاریخچه ای درباره درایو کنترل دور

درایو کنترل دور از جمله تجهیزاتی است که کاربری آن در زمینه کنترل سرعت موتور و سیستم های بهره مند از الکترو موتور می باشد. برای درک جایگاه استفاده از این محصول بهتر است خط مونتاژ را در یک کارخانه در نظر بگیرید. خطوط مونتاژ معمولا برای محصولات مختلف نیاز به سرعت های مختلف دارند. اگر ما بتوانیم سرعت های مختلف را با توجه به کارکرد ویژه آن ها تامین کنیم، موجب افزایش بهره وری در عین صرفه جویی در مصرف انرژی خواهد شد.

تاریخچه درایو کنترل دور

پیش از به وجود آمدن این دستگاه که همانطور که در نوشته “درایو کنترل دور چیست؟” نیز بیان شد، به آن اینورتر نیز گفته می شود، برای کار کردن بر روی بارهایی که نیازمند کنترل دقیق و سرعت مشخص بودند از موتورهایی استفاده می شود که با جریان مستقیم یا DC کار می کردند. اما در استفاده از این نوع موتورها اشکالاتی وجود داشت. از جمله آنکه جاروبک های آن و دیگر اجزایش به سرعت مستهلک می شد، بنابراین طراحان به فکر طراحی دستگاه دیگری برای تنظیم سرعت موتور افتادند.

تاریخچه ای درباره درایو کنترل دوراستفاده از موتورهای القائی و کنترل آن ها با درایو کنترل دور به تدریج جایگزین روش قدیمی شد. تاریخچه اولین درایو کنترل دور به سال 1958 میلادی بر می گردد که توسط شرکتی در ایالات متحده این وسیله طراحی شد. اما به تدریج سایر شرکت ها نیز وارد عرصه تولید اینورترها شدند و امروز انواع و اقسام مختلفی از این محصول در بازار صنایع الکتریکی موجود است که شما می توانید با مراجعه به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک با نمونه های برجسته این محصول آشنا شوید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”درایو کنترل دور لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

برای آشنایی کامل تر با گذشته این محصول و روندی که تا به امروز طی کرده است می توانید به مقاله “تاریخچه درایو کنترل دور” مراجعه نمایید. امروزه بیش از حدود ده درصد از کل موتورهای الکتریکی موجود در جهان مجهز به این وسیله هستند که هم کار راه اندازی و هم تنظیم سرعت را برای آن ها انجام می دهد. شما نیز در صورت نیاز به استفاده از این محصول می توانید با کارشناسان لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.

[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *