تقسیم بندی رله بر اساس منبع قدرت

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1639116750516{margin: 1px !important;padding: 12px !important;background-color: #d6d6d6 !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

رله های خود تغذیه (Self-Powered Relays) به وسیله انرژی ای که از طریق مدار محافظت شده برگرفته می شود، کار می کند. این انرژی از طریق ترانسفورماتورهای جریانی تامین می گردد که برای مثال برای اندازه گیری شدت جریان خط استفاده می شوند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

رله ها ابزارهای مقاومتی موثری هستند که امکانات کنترلی فراوانی بر روی مدارها برای ما فراهم می کنند و باعث می شوند که ما بتوانیم سیستم را در برابر خطاهای متعدد و گوناگون محافظت کنیم. این ابزارها از جنبه های مختلف به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. به عنوان مثال می توانید در مقاله “رله لچ یاLatching relay چیست و چگونه عمل می کند؟” با نوعی از این محصول که دارای ساختمان و کاربردی ویژه است، آشنا شوید.

انواع رله بر حسب منبع قدرت

اما یکی دیگر از شاخص هایی که می توان رله ها را بر اساس آن تقسیم نمود، منبع قدرتی است که آن ها را تغذیه می کند. بر این اساس این محصول به سه دسته تقسیم می شود که عبارتند از:

1.       رله های خود تغذیه (Self-Powered Relays)

این محصول به وسیله انرژی ای که از طریق مدار محافظت شده برگرفته می شود، کار می کند. این انرژی از طریق ترانسفورماتورهای جریانی تامین می گردد که برای مثال برای اندازه گیری شدت جریان خط استفاده می شوند. این روش از تغذبه دارای دو مزیت است. مزیت اول آنکه نیاز به هزینه کردن برای ایجاد یک منبع جداگانه وجود ندارد و مزیت دوم آن است که دیگر دغدغه اعتمادپذیری یک منبع تغذیه بیرونی برای این محصول وجود نخواهد داشت.

تقسیم بندی رله بر اساس منبع قدرت2.      باتری ها یا منبع AC خارجی

در این روش، رله ها توسط یک منبع کمکی تغذیه می شوند که این منبع می تواند یک باتری و یا یک منبع تغذیه AC باشد. برخی از انواع رله ها می توانند هم از منبع AC و هم از منبع DC به عنوان منبع تغذیه استفاده کنند. اما در هنگام استفاده از این روش لازم است که به این نکته دقت شود که منبع مورد استفاده باید هنگام خطای سیستم کاملا قابل اطمینان باشد و اعتماد پذیری بالایی داشته باشد. زیرا در صورت اختلال در کارکرد آن، هنگام بروز خطا، رله نمی تواند به وظیفه محافظتی خود عمل نماید.

3.     رله های تغذیه شده دوگانه (Dual powered relays)

این نوع از محصول می تواند به صورت کمکی جریان را از یکدیگر تغذیه کنند و بنابراین هنگام کاربرد این محصول نیازی به استفاده از باتری ها، شارژرها و دیگر عناصر و المان های خارجی وجود نخواهد داشت. بلکه آن ها به عنوان ابزاری پشتیبان و یا اضافی تلقی می شوند که در صورتی که تغذیه دوگانه این محصول دچار اشکال شد، بتوانند وارد عمل شده و جریان لازم را به هر یک از آن ها برسانند تا بتوانند هنگامی که خطایی در مدار رخ داد، از آن محافظت به عمل آورند.

1.       رله های خود تغذیه (Self-Powered Relays)اگر قصد دارید که با تاریخچه تحولاتی که در عرصه نحوه تامین قدرت به رله ها رخ داده است، آشنا گردید، می توانید به مقاله “100 سال از محافظت رله؛ تاریخ رله های ABB” مراجعه نمایید که توضیحات مبسوطی در رابطه با روش های به کار گیری این ابزار در صنعت ارائه نموده است. همچنین این مقاله شما را با تغییر و تحولاتی که در ساختمان این محصول رخ داده آشنا می سازد. برای آشنایی جامع با دیگر تقسیم بندی ها این محصول بهتر است به صفحه رله در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”رله لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

در صورتی که قصد استفاده از این محصول را دارید می توانید از طریق تماس با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک مناسب ترین محصول را برای کارکرد مورد نظر خود سفارش دهید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *