پروتکل مخابراتی

در مقالات گذشته به طور مفصل در رابطه با رله های حفاظتی ثانویه فشار متوسط فنوکس به بحث و بررسی پرداخته ایم. برای آشنایی بیشتر با این مدل رله ها پیشنهاد می شود ابتدا مقاله رله های ثانویه فشار متوسط فنوکس، نسل جدیدی از رله های حفاظتی را مطالعه بفرمایید. رله های ثانویه فشار متوسط شرکت فنوکس اسپانیا مطابق با آخرین الزامات شرکت توزیع ایران توسعه یافته و تمامی نیازهای شبکه برق ایران را در سطح توزیع تا چندین سال آینده برآورده خواهد کرد.

رله فنوکس

یکی از موارد بسیار مهم که برای استفاده از یک رله در شبکه توزیع ایران باید مد نظر باشد، توانایی برقراری ارتباط از طریق پروتکل های مخابراتی می باشد.

رله های تولیدی شرکت فنوکس اسپانیا به طور پیش فرض دو پروتکل مخابراتی Modbus RTU و DNP.3 را بر روی خود دارند و قابلیت برقراری ارتباط با هر دوی آن ها فراهم شده است.

این قابلیت شامل ورودی های خاص رله برای دریافت و ارسال اطلاعات در بستر این پروتکل های مخابرای و دیتا سنتر می باشد. (اصطلاحات رایج در مورد رله حفاظتی و دستگاه های اندازه گیری. بخش اول).  .

 

پروتکل مخابراتی

همانطور که گفته این پروتکل ها روی رله قرار دارد و به صورت پیش فرض بر روی DNP.3 می باشد. از طریق دسترسی به منوی تنظیمات، می توان DNP.3 را به Modbus RTU تغییر داد. حضور همزمان این دو پروتکل بر روی رله های ثانویه فنوکس سبب شده تا این رله دارای هماهنگی کامل با شبکه های اتوماسیونی باشند و نگرانی از بابت تطبیق رله با بستر مخابراتی موجود وجود نخواهد داشت. برای کشب اطلاعات بیشتر در زمینه رله های فنوکس و سایر ویژگی های آن ها می توانید با متخصصین مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید. (نحوه تنظیم و عملکرد توابع اضافه جریان آنی و تاخیری در رله های حفاظتی)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *