راه انداز نرم برای موتورهای AC

راه انداز نرم می تواند با موتورهای AC استاندارد عمل کند. در نوشته “فواید به کار گیری راه انداز نرم چیست؟” درباره کمکی که استفاده از سافت استارتر می تواند به موتور و قطعات سیستم ما بکند، سخن گفتیم. اما لازم به ذکر است که برای انتخاب سافت استارتر برای یک تاسیسات جدید، کاربر باید چند نکته را در نظر بگیرد:

  1. الزامات مشخصات بار وارد شده به موتور
  2. قابلیت های موتور هنگامی که از این ابزار استفاده می کند.

دو نکته بالا برای استفاده بهینه از یک سافت استارتر برای نصب بر روی یک سیستم جدید، ضروری است.

انواع موتورهای AC

موتورهای AC یا جریان متناوب را می توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

  1. موتورهای القائی (induction)
  2. موتورهای سنکرون (synchronous)

در اینجا قصد داریم به استفاده از سافت استارتر برای موتورهای القائی سه فاز بپردازیم. موتورهای القائی ساده ترین و مقاوم ترین نوع موتورهای الکتریکی می باشند.

راه انداز نرم برای موتورهای ACراه انداز نرم برای موتور سه فاز

موتور القائی سه فاز از نگاه انجمن ملی تولید کنندگان برق آمریکا (NEMA) به چهار دسته تقسیم می شود. این دسته بندی ها بر اساس چند معیار صورت می گیرد که این معیارها در هر دسته با دسته دیگر متفاوت هستند و عبارتند از:

  1. گشتاور و جریان روتور قفل شده
  2. گشتاور به هنگام خرابی یا Breakdown
  3. گشاور کششی
  4. درصد لغزش

نمودارهای سرعت بر حسب گشتاور و ویژگی های هر کدام از انواع چهار دسته موتورهای سه فاز القائی را می توانید در مقاله “راه اندازی و کنترل موتور با راه انداز نرم حالت جامد” دنبال نمایید. ویژگی های هر موتور برای عملکرد آن ها از فرکانس و ولتاژ ثابت اعمال می شود که معمولا از منابع برق تجاری در 60 هرتز تامین می گردد. برای آشنایی بیشتر با ویژگی های انواع این موتورها می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک در تماس باشید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

در آخر توصیه می شود که حتما از صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک دیدن نموده و با خصوصیات فنی و ساختاری این محصول آشنایی بیشتری به دست آورید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *