[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1639116750516{margin: 1px !important;padding: 12px !important;background-color: #d6d6d6 !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

بنابراین به نظر می رسد اگر موتور الکتریکی شما تعداد زیادی روشن و خاموش شدن را در مدت زمان کوتاهی تجربه می کند، بهتر است به جای کنترل دستی سافت استارتر و اتصال مستقیم سیگنال های استارت و استپ به آن، از روش اترنت برای کنترل آن استفاده شود.

[/vc_column_text][vc_column_text]

راه انداز نرم که برای کنترل جریان ورودی به موتور الکتریکی در هنگام استارت و توقف به کار گرفته می شود، خود نیاز به کنترل کردن دارد. در این نوشته به این موضوع خواهیم پرداخت که چه روش هایی برای کنترل این دستگاه وجود دارد. پیش از پرداختن به این مبحث پیشنهاد می کنیم که برای آشنایی با یکی از نمونه های برتر این محصول به صفحه سافت استارتر زیمنس (SIEMENS Soft Starter) لیان الکتریک مراجعه نمایید.

روش های کنترل سافت استارتر

معمولا برای کنترل این دستگاه از دو شیوه می توان بهره گرفت که عبارتند از:

  1. سیم کشی مستقیم شاسی های استارت / استپ
  2. کنترل از طریق اترنت

روش های بالا هر کدام دارای مزیت ها و همچنین عوارض خاص خود هستند. به همین جهت، کاربر باید با توجه به کاربردی که از سافت استارتر انتظار دارد، روش مورد نظر خود را بر اساس مزایا و معایب آن ها انتخاب کند. برای این منظور شما می توانید از متخصصان ما در لیان الکتریک نیز کمک بگیرید که همواره آماده پاسخ گویی و ارائه مشورت به مشتریان و هموطنان گرامی هستند.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

سافت استارتر را چگونه کنترل کنیم؟روش کنترل سافت استارتر توسط اتصال مستقیم

در این روش سیگنال های استارت و همچنین استپ به طور مستقیم به دستگاه متصل می شوند و نیازی به استفاده از PLC وجود ندارد. PLC مخفف Programmable logic controller به معنای کنترلگر منطقی برنامه پذیر است. این ابزار یک دستگاه و رایانه دیجیتال است که در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد که با کمک آن می توان پروسه هایی را مانند تولید، مونتاژ و دیگر فرآیندهایی که به کنترل دقیق احتیاج دارند، کنترل کرد.

استفاده از PLC ها باعث می شود که سیم کشی ها در سیستم ها کمتر شده و سرعت و دقت کنترل ابزارها افزایش پیدا کند. اما همانطور که ذکر شد در سافت استارتری که به طور مستقیم به دکمه روشن و خاموش متصل است، نیازی به استفاده از PLC نیست و کنترل دستگاه توسط کاربر صورت می پذیرد و به همین جهت این روش، روش ارزان تری می باشد.

روش کنترل سافت استارتر توسط اتصال مستقیماستفاده از اترنت برای کنترل سافت استارتر

در این روش نیازمند به استفاده از PLC هستیم که مزایای زیر را به دنبال دارد:

  1. این شیوه به کاربر این امکان را می دهد که از سیستم فیدبک بگیرد.
  2. نیاز به کنترل دستی نیست و کنترل و مانیتورینگ دستگاه به صورت از پیش تنظیم شده فراهم است.

بنابراین به نظر می رسد اگر موتور الکتریکی شما تعداد زیادی روشن و خاموش شدن را در مدت زمان کوتاهی تجربه می کند، بهتر است به جای کنترل دستی سافت استارتر و اتصال مستقیم سیگنال های استارت و استپ به آن، از روش اترنت برای کنترل آن استفاده شود. به این ترتیب اشتباهات کاربر نمی تواند تاثیری بر کارکرد سافت استارتر داشته باشد. زیرا هر اندازه نقش کاربر در استفاده از ابزارهای کنترلی بیشتر باشد، امکان اشتباه از سوی او بیشتر است.

در مقاله “تکنیک های کنترل سافت استارتر” شما می توانید به طور مفصل تری با شیوه هایی که برای کنترل راه انداز نرم در صنعت استفاده می شود، آشنا گردید. علاوه بر آن برای آشنایی جامع تر با این محصول بهتر است به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *