محافظت تابلو برق در برابر نفوذ آب

گفته شد که دو نوع تابلو برق از جهت کاربرد تجهیزات الکتریکی که دروم آن نگهداری می شود وجود دارد. یک نوع تابلو برق فشار ضعیف است که در نوشته “تابلو برق فشار ضعیف چه انواعی دارد؟” انواع و اقسام مختلف آن را برشمردیم و دوم تابلو برق فشار متوسط که در مورد آن نیز پیش از این نکاتی بیان شد.

ضمنا گفته شد که یک استاندارد اروپایی در مورد این محفظه ها وجود دارد که نوع مورد استفاده شده آن را مشخص می کند. و نشان می دهد که محفظه مورد نظر برای چه مقاصدی باید استفاده شود و چگونه باید دسته بندی شود. تابلو برقی با استاندارد EN 66208 نوعی استاندارد از این محصول است که برای کلیدها و دنده سوئیچ ها (Switchgear) و دنده کنترل ها (Control gear) استفاده می شود. محفظه با استاندارد ذکر شده به خصوص برای کارکردهای با ولتاژ پایین مناسب است.

محافظت های محیطی تابلو برق

محافظت تابلو برق در برابر نفوذ آب

این محفظه ها علاوه بر آنکه محلی برای جمع آوری تجهیزات مختلف الکتریکی در یک محل هستند و می توانند بازدهی کنترل ما را در رابطه با تجهیزات الکترونیکی به کار رفته در یک مجموعه یا ساختمان را افزایش دهند و به این کار سهولت بخشند، همچنین در برابر برخی عوامل محیطی نیز از این تجهیزات مراقبت می کنند.

این محفظه ها باید به طور معقولی در برابر رسوخ کردن آب به درون آن ها مقاوم باشند تا یک بارندگی شدید باعث نشود که آب زیادی به درون آن نفوذ پیدا کند. مشکل میعان را نیز باید در نظر گرفت که می تواند این تجهیزات را آسیب پذیرتر کند. و این مشکل جدی تر است چرا که آب می تواند به صورت بخار به داخل محفظه نفوذ کند و سپس درون محفظه در اثر چگالش تبدیل به آب و رطوبت درون محفظه گردد.

به این ترتیب لازم است این نکته را در نظر داشته باشیم که مسئله استحکام در برابر نفوذ آب امری مهم در این زمینه است و برای بررسی بیشتر این موضوع می توانید با کارشناسان ما در لیان الکتریک در تماس باشید. البته از دیدن صفحه تابلو برق لیان الکتریک نیز نباید غافل شوید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *