مونتاژ مجدد (reassembly) درتعمیرات اینورتر

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1632769643501{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #e0e0e0 !important;border: 2px initial #232323 !important;border-radius: 10px !important;}”]

پس از آنکه تمام خازن ها و درایورها را بررسی کردیم، باید آماده شویم که قطعه را دوباره مونتاژ کرده تا به حالت اول درآید و قابل استفاده گردد. در این مرحله پیشنهاد می شود که کاملا با دقت و ظرافت عمل کنید و هیچ یک از قدم های ضروری را فراموش نکنید زیرا باعث اختلال در عملیات تعمیرات اینورتر خواهد شد.

[/vc_column_text][vc_column_text]

همان طور که در مقاله “هدف تعمیرات اینورتر چیست؟” گفته شد، هدف از تعمیر درایو ها و قطعات کنترلی آن است که بدون آنکه نیاز به پرداخت هزینه های گزاف داشته باشیم بتوانیم به راحتی قطعات خراب شده را تعمیر یا تعویض کنیم و سپس از معکوس کننده همانند روز اولش استفاده نماییم. برای این منظور گفتیم که سه مرحله باید طی شود:

  1. آشنایی کامل با بخش های مختلف و تجهیزات مختلف در معکوس کننده ها. مثلا در مقاله “دلیل استفاده از چوک ورودی در اینورترها” راجع به یکی از اجزای مهم آن گفتگو کردیم.
  2. عیب یابی؛ که در این مرحله باید قدم به قدم بخش های مختلف را با اسفتاده از مولتی متر اندازه گیری کرده تا به این ترتیب بتوانیم دیودها، آی سی ها، خازن ها و یا IGBT های معیوب را پیدا کنیم.
  3. دراین مرحله قطعات معیوب را تعویض می نماییم.
  4. مونتاژ مجدد قطعات، آخرین مرحله تعمیرات اینورتر می باشد.

مونتاژ مجدد (reassembly) درتعمیرات اینورترنحوه انجام مونتاژ مجدد در تعمیرات اینورتر

پس از آنکه تمام خازن ها و درایورها را بررسی کردیم، باید آماده شویم که قطعه را دوباره مونتاژ کرده تا به حالت اول درآید و قابل استفاده گردد. در این مرحله پیشنهاد می شود که کاملا با دقت و ظرافت عمل کنید و هیچ یک از قدم های ضروری را فراموش نکنید زیرا باعث اختلال در عملیات تعمیرات اینورتر خواهد شد. حتی فراموش کردن یک پیچ هم باعث اختلال در کارکرد کلی سیستم شما خواهد شد.

برای آنکه بتوانید پس از انجام مونتاژ مجدد دوباره سیستم را تست کنید تا دریابید که آیا تعمیرات اینورتر به خوبی صورت گرفته یا خیر، نیاز به یک موتور سه فاز دارید. این تنها وسیله ای است که برای رتبه بندی درایو فرکانس متغیر مناسب است.

تست کردن درایو پس از تعمیرات اینورتر

در مرحله تست کاملا مراقب باشید، چرا که هر چند تعمیرات اینورتر را با کمال دقت انجام داده باشید، اما ممکن است خطایی در بخشی از قطعه پیش آمده باشد و حتی خطر انفجار و سوختن قطعه نیز وجود خواهد داشت. بنابراین برای آزمایش کردن معکوس کننده کاملا با احتیاط عمل نمایید.

با توجه به ریسکی که تذکر دادیم، این دقت لازم است که جهت اجرای تست تعمیرات اینورتر می توانید ریسک را کاهش دهید، یعنی برای تست شما قبل از هر ورودی فاز به سه سری مقاومت یکصد واتی نیاز دارید که مقاومت هر کدام از آن ها در حدود چهار الی شش اهم باشد. به این ترتیب حتی اگر خطایی در عملیات تعمیرات اینورتر رخ داده باشد، تست آن ریسکی در بر نخواهد داشت.

این کار محافظت شما را بیشتر می کند که در صورتی که دستگاه منفجر شد، با قدرت کامل این اتفاق نیفتد به دلیل آنکه اگر هر بخشی از درایو دچار مشکل باشد، جریانی محدود تولید می شود که آسیب زیادی نتواند به دستگاه وارد آید. برای آنکه در مرحله تست آسیبی متوجه شما یا دستگاه نشود، بهتر است با مشاوران ما در لیان الکتریک در این زمینه مشورت نمایید.[button title=”مشورت با متخصصان ليان الكتريك” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

اما اگر تمام مراحل تعمیرات اینورتر به درستی انجام شده باشد، پس از تست نیز مشکلی پیش نخواهد آمد و آنگاه شما دارای یک درایو فرکانس متغیر سالم و قوی خواهید بود که می تواند سیستم شما را به خوبی راه اندازی و کنترل نماید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعمیر درایو و اجزای آن می توانید به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *