نحوه انتخاب برق گیر بر اساس ولتاژ کاربردی و ولتاژ نامی

ولتاژ کاربردی را با علامت Uc و ولتاژ نامی را با علامت Ur نمایش می دهیم. در مقاله “انتخاب برق گیر در سیستم های خنثی ایزوله یا بدون پایه” در رابطه با انتخاب برق گیر در سیستم های خنثی و بدون پایه گفتگو کردیم. در این نوشته انتخاب ولتاژهای ذکر شده را در دو سیستم دیگر بررسی می کنیم.

1.       برق گیر برای سیستم زمین با امپدانس بالا (همراه با رفع خطای زمین)

خطای زمین را با علامت Kd نمایش داده و اندازه آن را به صورت معمول 1.73 در نظر می گیریم. در چنین سیستم هایی اندازه اضافه ولتاژ موقت همانند سیستم های ایزوله خنثی است اما در این سیستم، خطای زمین رفع می گردد.

به همین دلیل اندازه های پایین تری برای ولتاژ کاربردی و ولتاژ نامی می تواند حاشیه های محافظتی بهتری را برای برق گیر فراهم نماید. با توجه به محاسبات مربوطه می توان نشان داد که مناسب ترین سرج ارستر در چنین سیستم هایی باید دارای ولتاژ کاربردی حدود 9.6 کیلو وات و ولتاژ نامی حدود 12 کیلو وات باشند. برای آشنایی با نحوه محاسبات برای به دست آوردن این کمیت ها می توانید به مقاله “انتخاب و به کار گیری سرج ارستر” مراجعه نمایید.

نحوه انتخاب برق گیر بر اساس ولتاژ کاربردی و ولتاژ نامی2.     برق گیر برای سیستم سه سیمه با اتصال سخت به زمین

در چنین سیستم هایی در صورتی که به تعداد کافی ترانسفورماتور دارای امپدانس پایین خنثی زمین شده وجود داشته باشد، فاکتور خطای زمین نباید از 1.4 برای این شبکه فراتر رود. عملیات پاکسازی در چنین سستمی بسیار سریع خواهد بود. بنابراین می تواند در این سیستم اندازه های پایین تری برای ولتاژ کاربردی و ولتاژ نامی حتی نسبت به سیستم قبلی انتخاب شود که بتواند حاشیه محافظتی بهتری را فراهم نماید. برای آشنایی بیشتر با ساختمان این محصول می توانید به صفحه “برقگیر چیست؟” لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”برقگیر چیست؟” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

اندازه های مناسب ولتاژ برق گیر برای این سیستم عبارتند از: ولتاژ کاربردی حدود 8 کیلو وات و ولتاژ نامی حدود 10 کیلو وات. شما می توانید برای آشنایی با دیگر فاکتورهای موثر در انتخاب این محصول و سفارش مناسب ترین دستگاه برای خود با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *