راه انداز نرم چگونه کار می کند و چه نتایجی به بار می آورد؟

متخصصان و تکنسین های تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک در زمینه های مختلف فروش و تعمیر تجهیزات برقی فعالیت دارند و با توجه به تخصص و تجربه بالایی که در اختیار دارند می توانند همانگونه که در نوشته “انجام تعمیرات سافت استارتر برای برندهای مختلف” نیز به ان اشاره شد انواع برندها و تجهیزات را تعمیر کنند.

اما در این مقاله سعی داریم پیش از آنکه به این پرسش پاسخ دهیم که عیب های مختلفی که ممکن است راه اندازم نرم با آن مواجه شود و نیازمند انجام تعمیرات سافت استارتر گردد، چیست، در مورد اینکه راه انداز نرم چگونه از موتور حفاظت می کند صحبت کنیم.

عیب های مرسوم و نحوه تعمیرات سافت استارتر

همانطور که همیشه گفته ایم اولین قدم و مطمئن ترین قدم برای ارائه یک فرآیند عالی تعمیرات سافت استارتر و تعمیر هر وسیله و محصول دیگری آن است که در مرحله عیب یابی نهایت دقت و تامل به کار گرفته شود تا نقطه نقص محصول به درستی کشف شود.

چگونه با انجام تعمیرات سافت استارتر عیوب آن مرتفع می شود

تنها در این مورد است که ما قادر خواهیم بود کار تعمیرات سافت استارتر و یا اصلاح هر تجهیزاتی را به نحو اتم و اکمل به اجرا درآوریم. در ادامه سعی می کنیم در این مقاله و مقالات آتی به تدریج با این عیوب آشنا شده و همچنین شیوه های تعمیرات سافت استارتر که برای حل و فصل آن ها مورد نیاز است را معرفی نماییم.

راه انداز نرم چگونه کار می کند و چه نتایجی به بار می آورد؟

در طی فرآیند راه اندازی موتور، راه اندار نرم به این شکل عمل می کند که ولتاژ پایانه موتور را منطبق با منحنی استارت از پیش تعیین شده افزایش می دهد. که این عمل سبب نتایج زیر می شود:

  1. موتور نرم و ملایم به کار می افتد.
  2. باعث کاهش ضربه الکتریکی و مکانیکی به شبکه و خود موتور می شود.
  3. همچنین باعث اجتناب از آسیب دیدن تجهیزات جانبی متصل به موتور، هنگام به راه افتادن آن می شود.

وقتی که موتور به سرعت نرمال و معمول خود برسد، اتصال دهنده میان بر روشن شده و در واقع جریان دیگر از راه انداز نرم عبور نمی کند. در نتیجه همان طور که کارشناسان تعمیر راه انداز نرم اذعان دارند، کارآیی این وسیله تنها در هنگام استارت است و پس از آن به دلیل آنکه نیازی به آن نیست، از مدار خارج می شود.

راه انداز نرم چگونه کار می کند و چه نتایجی به بار می آورد؟

اما این به معنای آن نیست که دیگر استارتر نرم هیچ کارکردی ندارد بلکه همانطور که در مقاله تخصصی تعمیرات سافت استارتر ذکر شده است، این وسیله نقش ناظر را بر عهده دارد، و از نقص ها و خرابی های احتمالی در موتور محافظت می کند. برای پرداختن به این مسئله باید منتظر باشید تا در مقالات بعدی تعمیر راه انداز نرم به آن بپردازیم.

اما نکته ای که در این قسمت می توان اضافه نمود آن است که هنگام خاموش شدن موتور نیز راه انداز نرم همان کارکرد را به طور معکوس انجام داده تا فرآیند خاموشی به صورت ملایم تری طی شود و همچنان از آسیب های ممکن بکاهد. برای آشنایی بیشتر با نحوه کارکرد این وسیله پیشنهاد می شود صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک را مشاهده نمایید. همچنان که گفتگو و ارتباط با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک می تواند بسیاری از سوالات شما را پاسخ دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *