[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1632150511450{margin: 0px !important;padding: 12px !important;background-color: #d3d3d3 !important;border: 2px initial #2d2d2d !important;border-radius: 10px !important;}”]

این محصول نیز مانند هر وسیله دیگر الکتریکی با استفاده در طول زمان در معرض خرابی و نقص قرار دارد. اما خیلی اوقات شما می توانید با انجام تعمیرات اینورتر بدون نیاز به تعویض وسیله خود با یک نمونه جدید و نو به کارکرد آن ادامه دهید. اگر در صورت هر بار خراب شدن یکی از قطعات سیستم های صنعتی ما بخواهیم آن ها را با یک نمونه نو و جدید تعویض نماییم، بار مالی زیادی به مالکان و صاحبان صنایع وارد می شود

[/vc_column_text][vc_column_text]

در این نوشته ابتدا به تفاوت اینورتر و درایو کنترل دور خواهیم پرداخت و پس از آن درباره مزیت های تعمیرات اینورتر و در واقع هدف از این کار صحبت خواهیم نمود. در آخر نیز به برخی از اصلی ترین دلایل ایجاد نقص و خرابی در این محصول خواهیم پرداخت. بنابراین برای آنکه نگاهی جامع نسبت به این مطلب حاصل کنید، بهتر است با ما همراه باشید.

فرق بین تعمیرات اینورتر و تعمیرات درایو کنترل دور چیست؟

می توان گفت که در واقع اینورتر بخشی از درایو محسوب می گردد. همانطور که در مقاله “تعمیر درایو” عنوان شد، کارکرد درایو کنترل دور آن است که بتواند سرعت موتور را در سیستم های الکتریکی کنترل نماید. از طرفی اینورتر به معنای معکوس کننده، عملکردش آن است که جریان های مستقیم و متناوب را که عکس یکدیگر به شمار می آیند، به هم تبدیل کند. و جزئی از مراحل درایو کنترل دور به شمار می رود.

هدف تعمیرات اینورتر چیست؟بنابراین تعمیرات اینورتر بخشی از تعمیرات درایو است. که دارای اهمیت بسزایی است و برای آن که بتوانیم آن را به نحو احسن به انجام برسانیم لازم است که با تمام آلارم ها و هشدارهای آن آشنا گردیم. به عنوان مثال در مقاله “شنیدن صدای بوق ممتد مولتی متر در تعمیرات اینورتر” با یک نمونه از علامت های خرابی و نحوه تعمیرات اینورتر در این مورد آشنا شدیم.

رابطه اینورتر و درایو به این صورت است که جریان تکفاز یا سه فازی که به درایو کنترل دور وارد می شود، به وسیله پل دیودی به جریان مستقیم بدل می شود، این جریان مستقیم خازن ها را شارژ می کند. شارژ شدن کامل خازن ها باعث شروع به کار اینورتر می گردد. سپس جریان الکتریکی مستقیم به وسیله برد کنترل و IGBT در خروجی اینورتر به یک جریان متناوب با فرکانس متغیر تبدیل می شود.

چرا تعمیرات اینورتر لازم است؟

این محصول نیز مانند هر وسیله دیگر الکتریکی با استفاده در طول زمان در معرض خرابی و نقص قرار دارد. اما خیلی اوقات شما می توانید با انجام تعمیرات اینورتر بدون نیاز به تعویض وسیله خود با یک نمونه جدید و نو به کارکرد آن ادامه دهید. اگر در صورت هر بار خراب شدن یکی از قطعات سیستم های صنعتی ما بخواهیم آن ها را با یک نمونه نو و جدید تعویض نماییم، بار مالی زیادی به مالکان و صاحبان صنایع وارد می شود. بنابراین بحث تعمیر تجهیزات از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

پس تعمیرات اینورتر دو مزیت همزمان را به ما ارائه می دهد:

  1. کارکرد قطعه تعمیر شده به خوبی قطعه نو و اصلی خواهد بود و می توان همان بازدهی را از آن دریافت کرد.
  2. هزینه تعمیرات اینورتر بسیار پایین تر از هزینه خرید یک قطعه جدید می باشد.

البته در مقاله “فواید تعمیرات اینورتر در یک نگاه” نیز به برخی دیگر از مزایای این کار اشاره شده است. شرکت لیان الکتریک ویرا در عرصه تعمیرات اینورتر و سایر تجهیزات اتوماسیون و کنترلی سیستم های الکتریکی از تیمی حرفه ای برخوردار است که تجربه زیادی در این زمینه دارند. به این ترتیب شما می توانید از طریق تماس با کارشناسان ما بهترین خدمات را در زمینه تعمیرات اینورتر دریافت نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

عوامل خرابی و معیوب شدن اینورتر چیست؟

فاکتورهای متعددی می تواند باعث آسیب رسیدن به این قطعه شود که می توان در یک دسته بندی کلی آن ها را به سه بخش تقسیم نمود:

  1. فاکتورهای اپراتور و انسانی
  2. فاکتورهای محیطی
  3. عوامل الکتریکی

فاکتورهای محیطی

توصیه متخصصان تعمیرات اینورتر آن است که درایو کنترل دور باید در محیط مناسبی نصب شود. به هنگام نصب این محصول در هر محیطی به سه عامل دقت کنید که نامناسب بودن آن ها می تواند به مرور زمان باعث خرابی دستگاه شما گردد:

  1. آلودگی و گرد و خاک در محیط
  2. میزان رطوبت در آن محیط
  3. درجه حرارت

بنابراین همانطور که کارشناسان تعمیرات اینورتر سفارش می کنند، بهتر است که درایو را در محیطی تمیز و به دور از آلودگی و یا لااقل دارای سطح حفاظتی مناسب مستقر کنیم. علاوه بر آن لازم است که مقدار رطوبت محیطی و همچنین درجه حرارت خیلی بالا نباشند و در حدی متعادل قرار داشته باشند.

سوالات متداول

  1. تفاوت میان تعمیرات اینورتر با تعمیرات درایو کنترل دور چیست؟

پاسخ: در واقع اینورتر جزئی از اجزای یک درایو به حساب می آید که کارکرد آن تبدیل جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC) به یکدیگر می باشد، که فرآیندی مهم در مراحل انجام کار درایو می باشد.

  1. چه عواملی باعث خرابی اینورتر شده و ما را نیازمند به انجام تعمیرات اینورتر می نماید؟

پاسخ: عوامل محیطی مانند آلودگی، رطوبت و دمای بالا، عوامل الکتریکی مانند نوسانات برق در شبکه و یا عوامل انسانی مانند عدم انتخاب صحیح اینورتر یا عدم انجام سرویس های دوره ای و یا قرار دادن مواد اشتعال زا در نزدیکی آن می تواند باعث صدمه دیدن این قطعه گردد.

  1. در صورت رعایت همه موارد حفاظتی، آیا احتمال خرابی اینورتر از بین می رود؟

پاسخ: در واقع هر قطعه ای دارای طول عمر مفیدی می باشد و هر چقدر که محافظت از آن نیز به نحو خوبی صورت گیرد، به دلیل استهلاک، زمانی خواهد رسید که خراب می شود. بنابراین برای استفاده از هر تجهیزاتی باید به طول عمر مفید آن نیز دقت نماییم.

عوامل خرابی و معیوب شدن اینورتر چیست؟در آخر پیشنهاد می شود که در صورتی که یکی از قطعات کنترلی شما دچار آسیب شد و نیاز به دریافت کمک و مشاوره ای در این زمینه داشتید به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *