نصب درایو

در هنگام نصب و آماده سازی درایو کنترل دور به این نکته توجه داشته باشید که فضاهای خالی اطراف دستگاه لازم است کاملا بررسی شوند. همچنین لازم است فضای کافی را برای کابل کشی و سایر اجزا قطعات موردنیاز درنظر بگیرید.. ابعاد کلی فضای اطراف می تواند با تغییرات مختلفی اعمال شود. این تغییرات شامل دور کردن تابلو برق از دیوار، کاهش دمای محیط، نصب تهویه ی مناسب در محیط و فراهم نمودن تهویه ی مناسب برای تابلو برق به منظور بهبود فرایند انتقال حرارت می باشد.

تهویه درایو فضای تهویه برای محفظه ها :

به منظور خنک سازی درایو کنترل دور تکنیک های تهویه ی متعددی به طور عادی وجود دارند که مورد استفاده قرار می گیرند. به طور کلی تکنیک های تهویه عمدتا در دو رده بندی اصلی قرار می گیرند: تهویه های طبیعی و تهویه های اجباری. در تهویه ی طبیعی از جریان هوای همرفتی سرد کننده از طریق منافذی که در نزدیکی انتهای و رأس تابلو برق تعبیه شده است استفاده می گردد. در تهویه ی اجباری از جریان هوای سرد کننده هدایت شده توسط فن های تعبیه شده در نزدیکی انتها و رأس تابلو برق استفاده می گردد.

البته لازم به توجه است که برای تابلو برق های ایجاد تهویه ی مناسب تخصصی و دشوار است. بنابراین لازم است که تابلو برق های تهویه شده در یک محیط حفاظت شده ی مناسب مانند یک اتاق تجهیزات بدون گرد و غبار قرار داشته باشند. با هدف خنک سازی درایو کنترل دور حجم معینی از جریان هوا نیاز است تا گرمای تولید شده در درون تابلو برق به محیط خارج منتقل گردد. جریان هوای لازم می تواند با جریان همرفتی هوا بدست آید  به شرط اینکه سایز منافذ و فیلتر فن های ابتدایی و انتهایی به اندازه کافی بزرگ باشند و مقاومت در مقابل جریان هوا توسط پدهای فیلتر کننده محدود نشده باشد. به منظور تامین نیاز تهویه آرایش مناسبی پیشنهاد می شود که در ادامه با آن آشنا می شویم.

آرایش Alternative Mounting Arrangements :

یکی از مشکلات اصلی مرتبط با تهویه ی تابلو های دراید کنترل دور این است که دست یابی به یک سیستم تهویه ی مناسب مخصوصا زمانی که فیلترها استفاده شده باشند، بسیار تخصصی و دشوار است. زیرا فیلترها نیاز به بررسی و جایگزینی بر اساس اصول و قواعد مشترک را دارند. راه حلی که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، آرایش نصب فرورفته است که این تکنیک اکنون توسط بسیاری از تولیدکنندگان تایید شده است.

نصب درایوبیشترین گرمای تولید شده توسط درایو کنترل دور مرتبط با اجزای برق قدرت، مانند خازن ها، راکتور DC و منبع برق است.

این قطعات معمولا بر روی پایه گرماگیر(هیت سینک) دستگاه نصب شده اند و بیشتر گرما نیز از سطح این گرماگیر منتشر می شود. البته به طور کلی مدارهای کنترل دیجیتال گرمای بسیار زیادی تولید نمی کنند.

در صورتی که گرماگیر دستگاه از وسط سطح مونتاژ پشتی محفظه داخل شده باشد، بیشتر گرما به محیط خارج از تابلو منتشر خواهد شد.

 

با درزگیری مناسب اطراف درایو کنترل دور، محفظه دستگاه می تواند نسبتا کوچک باشد و بدون نیاز به فضای بسیار بزرگ تهویه ی جریان هوای تحمیلی یا همرفتی مناسبی داشته باشد. همچنین بخش گرماگیر که به بیرون از تابلو هدایت شده است می تواند در معرض محیطی با مقدار مجاز حرارتی قرار بگیرد و یا می تواند طوری آرایش یابد که به درون فضای سیستم مجرایی هوای سرد کننده که حرارت را به خارج ساختمان منتقل می کند، وارد بشود و به تبادل حرارتی و کاهش دمای دستگاه کمک کند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین جهت مشاوره برای خرید انواع درایو کنترل دور می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *