قطعات سازنده تابلو برق

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1639116750516{margin: 1px !important;padding: 12px !important;background-color: #d6d6d6 !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

در یک ساختمان معمولا از تابلو برق های مختلفی استفاده می شود که می توانند بر حسب نوع دسترسی و نصب به انواع گوناگونی دسته بندی شوند. مثلا در موتورخانه ها غالبا از محفظه های الکترونیکی ایستاده استفاده می شود و بقیه موارد از نوع توکار و تمام بسته می باشند.

[/vc_column_text][vc_column_text]

تابلو برق ها به عنوان جزئی پر اهمیت در ساختار الکتریکی هر سازه مطرح است. ما باید آشنایی کاملی با ساختمان و کارکرد این محصول داشته باشیم تا بتوانیم برای مجتمع مورد نظر خود، بهترین انتخاب را انجام دهیم. همانطور که در مقاله “مواد سازنده مناسب برای تابلو برق کدامند؟” شرح داده شد، این محصول از متریال های مختلفی قابل ساخت است. اما چه قطعات و اجزایی در ساخت آن شرکت دارند؟

قطعات سازنده تابلو برق

اجزای داخلی تابلو برق چیست؟در یک ساختمان معمولا از تابلو برق های مختلفی استفاده می شود که می توانند بر حسب نوع دسترسی و نصب به انواع گوناگونی دسته بندی شوند. مثلا در موتورخانه ها غالبا از محفظه های الکترونیکی ایستاده استفاده می شود و بقیه موارد از نوع توکار و تمام بسته می باشند. اما هر کدام دارای قطعاتی هستند که این قطعات به دو دسته مکانیکی و الکتریکی تقسیم می شوند که در ادامه به برخی از آن ها اشاره خواهیم نمود.

  1. ورق های دارای ضخامت خاص که تشکیل دهنده بدنه محفظه الکتریکی هستند.
  2. فریم و قاب تابلو برق که ورقه ها بر روی آن سوار می شوند.
  3. روبند
  4. رنگ کاری بدنه. زیرا بدنه می تواند به رنگ های مختلفی با توجه به کاربرد و محل نصب، رنگ آمیزی شود.
  5. جا نقشه ای و یراق آلات که بر روی بدنه تعبیه می شوند. همچنین بر روی بدنه نام شرکت سازنده محفظه الکتریکی به همراه اسم تابلو برق و چراغ هشدار دهنده نیز نصب می گردد.
  6. از جمله قطعات داخلی محفظه ها، پایه های فیوز و کلیدهای مینیاتوری است که این کلیدها می توانند تکفاز یا سه فاز باشند که بسته به ولتاژ قابل تحمل آن ها است.
  7. رله های محافظتی، کنتاکتورها و کلید گردان نیز از دیگر قطعات و اجزائی است که داخل تابلو برق ها مشاهده می شود.
  8. مورد بعدی سیم کشی هایی است که داخل محفظه الکتریکی وجود دارد. به خصوص سیم کشی خط اصلی به محفظه.
  9. ترمینال ها نیز درون تابلو برق قرار می گیرند که خطوط روی آن ها شماره گذاری می شوند. به علاوه مشخصات ترمینال ها نیز درج می گردد.

این ها بخشی از قطعات مهم و اصلی هستند که سازنده یک محقظه الکتریکی هستند و یا درون آن قرار می گیرند.

قطعات سازنده تابلو برقانواع تابلو برق ها بر اساس روش دسترسی

موضوع مهم دیگر آنکه محفظه های الکتریکی از جهت روش دسترسی به داخل آن ها به شیوه های مختلفی طراحی می شوند که هر کدام از آن ها متناسب با کارکردی است که آن محفظه الکتریکی داراست. انواع اصلی این محصول عبارت است از:

  1. محفظه الکتریکی یک درب
  2. محفظه های دو درب
  3. محفظه های اضطراری
  4. محفظه های نرمال

برای آشنایی بیشتر با نحوه طراحی و اولویت های طراحی این محصول می توانید به مقاله “هندبوک راهنمایی های طراحی تابلو برق” مراجعه نمایید. همچنین شما می توانید برای تهیه و سفارش این محصول با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید تا با توجه به نیاز و شرایط سازه شما بهترین و متناسب ترین محفظه الکتریکی را در اسرع وقت در اختیار شما قرار دهند.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

برای مشاهده طرح های مختلف این محصول و همچنین آشنایی با زوایای دیگر آن می توانید به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *