راه اندازی اینورتر

اینورترها دستگاه های مجهز و دقیقی هستند که به منظور ایجاد راندمان مناسب لازم است به طور صحیح و اصولی راه اندازی بشوند. در این مقاله تصمیم داریم با اصول فنی نصب و راه اندازی پس از انجام تعمیرات اینورتر آشنا شویم.

نصب اینورتر

ایجاد فضای خنک :

رعایت حدود دمایی یک اینورتر و حفاظت های وضع شده داخل دستگاه، بسیار مهم تر از ملاحظات دمایی یک موتور الکتریکی است. پس از تعمیرات اینورتر توجه داشته باشید که اصول خنک کاری تابلو برق کاملا رعایت شود.

در غیر این صورت اینورتر فرکانسی استارت نمی خورد یا اینکه بعد از زمان کوتاهی خطاهایی مانند خطای OH – OH1 – OH2را نمایش می دهد.

با این وجود احتمال بسیار اندکی وجود دارد که یک اینورتر AC  در اثر دمای بالا اجازه ی تخریب به خود بدهد.

با پایان یافتن تعمیرات اینورتر توجه داشته باشید که اینورتر های مدرن دارای حفاظت گرمایی توکار هستند.

این قطعه معمولا یک قطعه ی اتصال سیلیکونی است که بر روی گرماگیر نصب می شود. هرچند بازدهی یک اینورتر AC مدرن معمولا در حدود 97 درصد است، ولی با این وجود تمامی اینورترها مقدار کمی گرما را عمدتا به دلیلاتلاف های کموتاسیون در مدارهای برق قدرت تولید می نمایند. سطح اتلاف ایجاد شده به مدل طراحی اینورتر (VFD)، فرکانس کریر ،ارتفاع از سطح دریا و مقدار مجاز توان کلی دستگاه بستگی دارد.

وقتی اینورتر تحت بار کامل فعالیت می کند، تولیدکنندگان الگوهایی را برای اتلاف دستگاه برحسب وات ارائه می دهند. پس از پایان تعمیرات اینورتر توجه داشته باشید که تدارکات مناسب لازم است برای پراکنده ساختن گرما و پرهیز از افزایش دمای درون محفظه ی نصب اینورتر صورت گرفته باشد. اینورترها در انواع با فن یا بدون فن تولید می شوند.

راه اندازی اینورترهر مانعی در مقابل هوای خنک کننده که حجمی از هوا را به ورودی دستگاه از طریق منافذ تخلیه به جریان می اندازد، کارایی خنک سازی دستگاه را کاهش خواهد داد.

میزان جریان های حجمی هوای خنک کننده و میزان اتلاف توان حرارتی ،اندازه ی لوازم تهویه تابلو برق واتاق تجهیزات را معین می کند.

خنک سازی به تفاوت دمایی بین هیت سینک و هوای سرد کننده نیز مرتبط است.

هرچه میزان دمای محیط بالاتر باشد، خنک سازی دستگاه کم اثرتر خواهد بود.

به طور کلی هم مبدل AC و هم موتور برای کار در محیطی آماده شده اند که دما از ۴۰°C  تجاوز کند.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین جهت مشاوره برای تعمیرات اینورتر و خرید انواع آن ها می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *