در مقالات گذشته به تشریح رله های حفاظتی فشار متوسط ثانویه پرداختیم و تمامی قابلیت ها و نحوه انجام تنظیمات و پیکربندی را برای این مدل توضیح دادیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه میتوانید مقالات رله های ثانویه فشار متوسط فنوکس، نسل جدیدی از رله های حفاظتی و معرفی برخی از فانکشن های حفاظتی در رله های ثانویه بخش اول در این مقاله به بیان برخی از ویژگی های جانبی دیگر در رله های حفاظتی ثانویه خواهیم پرداخت، با کمک این موارد آن ها کارکرد مطمئن تری و بهتری خواهند داشت.

مشخصات ماژول TCM در رله ها

در رله های Dual-Power از یک ماژول خازنی برای ارسال فرمان تریپ به دژنکتور استفاده می شود؛ زیرا کنتاکت خروجی این قبیل رله ها به صورت بدون پتانسیل است. شرکت فنوکس در انواع های دوال پاور خود برای این مقاصد، ماژولی با نام TCM معرفی کرده است. این ماژول با داشتن تغذیهای جداگانه و فرمان گرفتن از سمت آن باعث میشود که کلید فرمان قطع را دریافت نماید و عمل را قطع انجام دهد. ولتاژ خروجی این ماژول میتواند 48 ، 110 یا 220 ولت مستقیم باشد.

مشخصات جانبی رله

ساختار داخلی این ماژول شامل چند خازن است که انرژی مورد نیاز تریپ کویل را در خود ذخیره میکند و حتی در شرایطی که سیستم تغذیه آن قطع شود (برای مثال به دلیل قطع جریان خط در رله های دوال پاور)، انرژی ذخیره شده در آن با توجه به توان مصرفی کویل میتواند به قدری باشد که 5 الی 10 بار بتواند عمل قطع را انجام دهد. این موضوع باعث افزایش قابلیت اطمینان برای عملکرد رله در مواقع Switch on to Fault است.

این خازنها در شرایط عدم وجود منبع تغذیه تا 3 روز انرژی را در خود ذخیره می نماید. انرژی ای که این ماژول می تواند تولید کند تا باعث قطع کلید شود، حداکثر 30J است. توجه به این نکته ضروری است که عمر بالای خازن ها در این تجهیز نیاز به سرویس و نگهداری مداوم را از میان می برد.( اصطلاحات رایج در مورد رله حفاظتی و دستگاه های اندازه گیری. )

در بخش بعدی این مقاله در رابطه با سایر ویژگی های جانبی رله های دوال پاور صحبت خواهیم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به سایت شرکت لیان الکتریک ویرا مراجعه فرمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *