مشکلات اینورترها

در زمینه ی تعمیرات اینورتر مشکلات نسبتا رایجی وجود دارند که تعداد قابل توجهی از این مشکلات به سادگی قابل برطرف شدن هستند. در ادامه با تعدادی از این مشکلات رایج و نحوه ی برطرف نمودن این مشکلات آشنا می شویم.

عدم نمایش کدها عدم نمایش کدها در نمایشگر :

عدم نمایش در نمایشگر دستگاه می تواند علل مختلفی داشته باشد. اشکال در برد منبع تغذیه، بروز مشکل در دیود یکسوساز، ایرادات مقاومت های دستگاه و برد درایور از جمله ی این دلایل می باشد. در این وضعیت جهت بررسی و تعمیرات اینورتر بهتر است با تعمیرکاران مجرب تماس بگیرید.

نمایش عدد 510 در نمایشگر :

دلیل بروز این مشکل می تواند اتصال نامناسب بین برد کنترل و برد درایور، آسیب دیدن برد کنترل یا معیوب بودن سنسور جریان باشد.

نمایش خطای Err 23 توسط دستگاه :

در زمینه ی تعمیرات اینورتر ارور شماره 23 نیز یکی از خطاهای نسبتا رایج می باشد. در این وضعیت یا موتور و کابل خروجی به زمین اتصال دارد یا اینورتر دچار آسیب دیدگی شده است. جهت بررسی مشکل بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

نمایش کد 510 و سپس خاموش شدن دستگاه :

کارشناسان معتقدند که بروز این مشکل معمولا دو عامل اصلی دارد. در این وضعیت یا فن دستگاه آسیب دیده است و یا اتصال کوتاه دستگاه دچار مشکل می باشد.

نمایش خطای Err 14 توسط دستگاه :

این ارور به دلیل دمای بالای ماژول نمایش داده می شود. در این وضعیت فرکانس سوییچینگ بالا تنظیم شده است، مجاری هوا مسدود شده است یا فن و سایر اجزای داخلی دستگاه آسیب دیده است.

مشکلات اینورترهاغیرفعال بودن ترمینال DI :

کارشناسان تعمیرات اینورتر معتقدند بروز این مشکل می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. تنظیم اشتباه پارامترهای مختلف دستگاه، سیگنال اشتباه در دستگاه، وصل اشتباه چاپر SP و V24 یا ایرادات برد کنترل می تواند از دلایل بروز این مشکل باشد.

عدم چرخش موتور :

در این وضعیت پس از روشن نمودن اینورتور، موتور دستگاه چرخش نمی کند. کارشناسان تعمیرات اینورتر بر این عقیده هستند که در این حالت پارامترهای موتور اشتباه است، اتصال ضعیف بین برد درایور و برد کنترل برقرار است و یا موتور دستگاه دچار مشکل می باشد.

به منظور بررسی دستگاه بهتر است با کارشناسان مربوطه تماس حاصل نمایید.

امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشند، همچنین جهت مشاوره برای تعمیرات اینورترها و خرید انواع آن ها می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک ویرا تماس حاصل نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *