نکات مهم در انتخاب تابلو برق

تابلو برق ها علاوه بر اینکه باید فضایی جهت نگهداری برخی تجهیزات الکتریکی فراهم کنند، باید بتوانند ایمنی لازم را نیز برای آن تجهیزات و کسانی که در معرض استفاده از آن هستند، فراهم نماید. به همین منظور همانطور که در مقاله “ایمنی تابلو برق نسبت به ضربه” بیان گردید، از جمله مواردی که این محصول باید در برابر آن مقاومت داشته باشد، عوامل بیرونی است که می تواند آسیب جدی به تجهیزات وارد آورد.

مقاومت تابلو برق ایستاده در محیط های مختلف

باید دانست که مانند هر محصول دیگری، تابلو برق نیز دارای انواع و اقسام مختلفی می باشد. در نوشته “تابلو برق دیواری چیست؟” با یکی از نمونه های این محصول آشنا شدیم. در اینجا به معرفی گونه دیگری که ایستاده آزاد نام دارد، خواهیم پرداخت.

تابلو برق ایستاده آزاد (Free-Stand Enclosures) چیست؟

 

این نوع محفظه های الکتریکی می توانند تقریبا در هر محیطی اعم از محیط های ملایم و محیط های سخت، از تجهیزات خود محافظت کنند. برای انتخاب تابلو برق های ایستاده طیف گسترده ای وجود دارد که شما می توانید با لحاظ کردن فاکتورهای زیر نمونه مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای آنکه انتخاب مطمئن تری داشته باشید، پیشنهاد می کنیم که به این منظور با مشاوران ما در لیان الکتریک مشورت نمایید.[button title=”مشورت با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

  1. پیکربندی
  2. اندازه
  3. شکل ظاهری
  4. رتبه بندی نوع و استانداردهای محافظتی

با توجه به اینکه شرکت لیان الکتریک ویرا دارای شبکه توزیع گسترده ای است شما می توانید در هر نقطه کشور سفارش خود را با ما در میان بگذارید و تابلو برق متناسب با نیاز خود را سفارش داده و در اسرع وقت تحویل بگیرید.

نکات مهم در انتخاب تابلو برق

نکات مهم در انتخاب تابلو برقبرای آنکه انتخابی رضایت بخش داشته باشید بهتر است فاکتورهای زیر را مورد ملاحظه قرار دهید که عبارتند از:

  1. شما می توانید این محفظه الکتریکی را از جنس ها و متریال های مختلفی داشته باشید. از جمله: آلومینیومی، فولاد نرم، فولاد ضد زنگ و یا فایبر گلاس. انتخاب متریال باید بر اساس فاکتورهای محیطی و کاربرد مورد نظر شما باشد.
  2. عمق این محفظه های الکتریکی با هم متفاوت است و اندازه آن می تواند از هشت اینچ تا سی و شش اینچ باشد. یعنی از حدود بیست الی نود سانتی متر. بنابراین ابتدا باید محاسبات لازم را انجام دهید تا تابلو برقی را با عمق مورد نظر و مورد نیازتان سفارش دهید.
  3. یکی دیگر از فاکتورهای مهم در انتخاب این محصول نحوه دسترسی به فضای داخلی آن است. برخی انواع این محصول می توانند تک در باشند. یا اینکه با توجه به بخش بندی داخلی آن تعداد درهای بیشتری داشته باشند. حتی برخی تابلو برق ها دارای شش در می باشند. علاوه بر آن اینکه تنها از یک طرف به داخل محفظه الکتریکی دسترسی داشته باشید، یا اینکه از هر دو طرف بتوانید دسترسی داشته باشید فاکتور مهم دیگری در انتخاب این محصول می باشد.
  4. در آخر نیز ممکن است نیازهای سفارشی خاصی وجود داشته باشد که طراحان می توانند با توجه به درخواست مشتری آن را ارائه دهند.

در آخر توصیه می شود که برای آن که بتوانید از نمونه های مختلف این محصول دیدن نمایید به صفحه تابلو برق لیان الکتریک مراجعه نمایید و محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *