تشخیص عیب و تعمیرات سافت استارتر

در مقاله “تعمیرات سافت استارتر چرا مهم است؟” گفتیم که دلیل اهمیت فرآیند تعمیرات سافت استارتر وابسته به جایگاه مهمی است که خود راه انداز نرم امروزه در صنعت داراست و توصیه همه متخصصان بر این است که برای سیستم راه اندازی موتورها از این ابزار استفاده کنیم. همچنین در صورت بروز هر گونه عیبی می توانید با مراجعه به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک اطلاعات جامعی در رابطه با آن به دست آورید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

دلایل نیاز به تعمیرات سافت استارتر

وقتی که شرایط محافظتی تشخیص داده می شود، به این معناست که مشکلی در کارکرد راه انداز نرم پیش آمده است. اما قدم اول در تعمیر راه انداز نرم آن است که بتوانیم به درستی آن را عیب یابی کنیم. در نوشته “راه های عیب یابی راه انداز نرم” می توانید با بخشی از فرآیند این کار آشنا شوید. وقتی که در کارکرد این ابزار مشکلی پیش بیاید به دو صورت خود را نشان می دهد:

  1. باعث خرابی یا از کار افتادن دستگاه می شود.
  2. دستگاه به ما هشدار می دهد.

اینکه راه انداز نرم چه پاسخی به ما می دهد بستگی به تنظیمات محافظتی آن دارد. برخی از پاسخ های حفاظتی نمی توانند تنظیم شوند. خرابی ها معمولا دو علت دارد:

  1. اتفاقات بیرونی مانند از دست دادن فاز
  2. نقصی در راه انداز نرم

تشخیص عیب و تعمیرات سافت استارتربنابراین توصیه های انجام شده توسط متخصصان تعمیرات سافت استارتر در صورت ایجاد اختلال در راه انداز نرم به این شکل است:

  1. شرایطی که موجب اختلال شده شناسایی و پاکسازی شود.
  2. ریست کردن راه انداز نرم
  3. خاموش کردن و مجددا روشن کردن راه انداز نرم

برای آنکه این ابزار را ریست کنیم باید دکمه ریست (Reset) که بر روی آن تعبیه شده است را فشار دهیم و یا دکمه ریست را بر روی کنترل از راه دور آن فشار دهیم. اگر که راه انداز نرم هشداری را به ما داده باشد وقتی که علت هشدار برطرف شده باشد، مجددا ریست شده و تنظیم می شود. برای آشنایی بیشتر با کارکرد این ابزار می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *