تعمیرات اینورترهای تک فاز و سه فاز

در راستای کسب اطلاعات راجع به مبحث تعمیرات اینورتر در گام اول لازم بود که با خود اینورتر یا معکوس کننده آشنا شویم. که آشنایی با ساختار و کاربرد آن می تواند در قدم بعدی در تعمیرات اینورتر به ما کمک کننده باشد و ما را در این راستا که بدانیم معکوس کننده از چه جهتی دچار مشکل شده است و علاوه بر آن چه کاربردهایی از آن دچار اختلال شده یاری می رساند.

در مقاله “تعمیرات اینورتر برای کدام منابع تولید برق ضروری است؟” دیدیم که به بیان متخصصان تعمیرات اینورتر یکی از کاربردهای معکوس کننده در پنل های خورشیدی و باتری ها می باشد. دلیل این امر آن است که جریان الکتریکی تولیدی بتری ها و پنل های خورشیدی جریان مستقیم یا DC می باشد و از آنجا که ممکن است بخواهیم این جریان را برای انتقال به جریان متناوب یا AC تبدیل کنیمف استفاده از معکوس کننده ها در آن ها ضروری می باشد.

کاربردهای معکوس کننده ها (Inverters)

  1. تبدیل جریان مستقیم به جریان متناوب که در بالا مورد اشاره قرار گرفت.
  2. کنترل سرعت موتور جریان متناوب سه فاز

تعمیرات اینورترهای تک فاز و سه فاز

کارشناسان تعمیرات اینورتر می گویند که در مورد دوم در واقع معکوس کننده نقش درایو را بازی می کند و می تواند بدون آنکه توان موتور الکتریکی و یا گشتاور آن کاهش یابد، سرعت آن را کنترل کند. این مسئله به گسترش کارآیی موتورها کمک می کند.

نکته دیگری که قبل از مراجعه به تعمیرات اینورتر لازم است به خاطر داشته باشید آن است که معکوس کننده ها دارای انواع و ظرفیت های متنوعی هستند. دلیل این امر به بیان تکنسین های تعمیرات اینورتر آن است که موتورهای الکتریکی در توان های مختلف ساخته شده و به کار گرفته می شوند. بنابراین اگر شما بخواهید از یک موتور با توان مثلا 30 اسب بخار استفاده نمایید، معکوس کننده ای که در اینجا از آن استفاده می کنید نیز باید دارای توان 30 اسب بخار باشد.

تقسیم بندی دیگری برای تعمیرات اینورتر

برای آنکه در مرحله انجام تعمیرات اینورتر شما بدانید که معکوس کننده شما در کدام تقسیم بندی واقع می شود در ابتدا باید در مورد انواع دسته بندی های معکوس کننده ها اطلاع داشته باشید. به گفته کارشناسان تعمیرات اینورتر یکی از این تقسیم بندی ها، تقسیم بندی معکوس کننده به تک فاز و سه فاز می باشد.

تقسیم بندی دیگری برای تعمیرات اینورتر

که انتخاب اینکه ورودی معکوس کننده تک فاز یا سه فاز باشد با میزان قدرت و توان آن مرتبط است. متخصصان تعمیر اینورتر می گویند که برای اینورترهای دارای قدرت بالای سه اسب بخار قاعدتا از ورودی های سه فاز استفاده می شود. قابلیت برق سه فاز آن است که می تواند توان ثابتی را برای بار الکتریکی فراهم نماید.

مجریان تعمیرات معکوس کننده اذعان می کنند، که به همین دلیل است برای بارهای الکتریکی و موتورهایی که توان بالایی دارند از جریان های سه فاز استفاده می شود که بتوانند به راحتی قدرت مورد نیاز موتور را برآورده کنند تا انرژی خروجی مورد نیاز بدون ایجاد اختلال تامین گردد.

برای آنکه در زمینه معکوس کننده های تک فاز و سه فاز اطلاعات بیشتری به دست آورید شما می توانید با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک تماس داشته باشید. البته مراجعه به صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک نیز به شما در این رابطه کمک خواهد نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *