تعمیرات سافت استارتر برای رفع مشکل هد بالا

برای آنکه بدانیم تعمیرات سافت استارتر در چه مواقعی ضرورت پیدا می کند، باید ابتدا در مورد کارکرد راه انداز نرم گفتگو کنیم. و متوجه خواهیم شد که نبود آن و یا نقص و خرابی آن می تواند چه آسیب هایی به موتور وارد کند. با داشتن این توجه به اهمیت امر تعمیرات سافت استارتر واقف می شویم و می دانیم در صورتی که آن را به تاخیر بیندازیم می تواند چه مشکلاتی برای ما به وجود آورد.

در مقاله “تعمیرات سافت استارتر و پدیده کاویتاسیون” گفتیم که دو امری که راه انداز نرم به پیشگیری از آن کمک می کند عبارت است از:

  1. پدیده کاویتاسیون مه در اثر فشار فالای ناگهانی آب در هنگام راه اندازی ایجاد می شود.
  2. هد بالا

در مقاله پیش از منظر متخصصان و کارشناسان لیان الکتریک مسئله کاویتاسیون را بررسی کردیم و در این نوشته قدری به مشکل هد بالا خواهیم پرداخت. “هد” در واقع به اختلاف ارتفاعی گفته می شود که آب یا هر سیال دیگری توسط یک پمپ، از سطح پایین به سطح بالا پمپاژ می شود. به بیان کارشناسان تعمیرات سافت استارتر برای آنکه پمپ بتواند آب را در این ارتفاع جابجا کند باید انرژی جنبشی به آن منتقل نماید.

تعمیرات سافت استارتر برای رفع مشکل هد بالا

اما در صورتی که کنتاکتورها قطع شده و یا پمپ خاموش می شود، آب موجود در ارتفاع با انرژی پتانسیلی که دارد به سمت پمپ حرکت کرده و ضربه به آن وارد می کند. متخصصان مجرب لیان الکتریک در این زمینه می گویند وقتی آب به پره های توربین پمپ برخورد می کند مجددا به سمت بالا رفته و دوباره بر می گردد. به همین جهت این ضربه چند بار تکرار می شود.

جلوگیری از آسیب هد بالا

متخصصان تعمیرات سافت استارتر می گویند چند راه حل برای این مشکل در نظر گرفته می شود که عبارتند از:

  1. استفاده از انباره هواری جهت دفع ضربه کله قوچی
  2. استفاده از شیر برقی
  3. استفاده از راه انداز نرم

در مقالات بعدی به چگونگی کمک راه انداز نرم به این مطلب خواهیم پرداخت. ولی شما می توانید برای آگاهی از جزئیات این روند با متخصصان لیان الکتریک در ارتباط باشید. صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک نیز می تواند نکاتی را در این رابطه به شما ارائه نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *