مراحل مونتاژ تابلو برق

انتخاب فلز و جوشکاری صفحات تابلو برق

از آنجایی که بیشتر تابلو برق های صنعتی از صفحات فلزی ساخته می شوند همه قطعات ابتدا وارد قسمت برش شده و به اندازه‌های مطلوب مطابق نقشه دربرش می خورند. سپس با توجه به فرم و وضعیت مورد نیاز برای هر قطعه به بخش‌های پانچ و خم کاری و مته کاری برده می‌شود که این مرحله بسته به نیاز و شکل قطعات خود می تواند شامل چند مرحله باشد. (نکاتی که باید در طراحی تابلو برق در نظر گرفته شوند)

در نهایت مرحله بعدی جوشکاری می باشد قطعات خارج شده از قسمت قبلی وارد بخش جوشکاری می‌شود در این بخش قطعات مختلف ورودی، با توجه به نیازشان جوشکاری می‌شوند. برای از بین بردن اثر خال جوش‌ها و جهت صاف کردن سطح فلز برای مرحله رنگ کردن قطعه را به قسمت فرز کاری منتقل می کنند در این بخش سطوح جوشکاری خارجی را توسط سنگ فرز صاف می‌کنند این مرحله پایان کار بخش فلزکاری می‌باشد.

رنگ کردن صفحات تابلو برق

قطعات آماده شده در بخش فلزکاری پس از پرداخت کاری وارد بخش رنگ کاری می‌شود. دراین بخش از رنگ‌های ساده برای محیط باز و رنگ‌های چرمی برای محیط بسته استفاده میشود.( مراحل رنگ کاری تابلو برق)
پودر رنگ را در داخل دستگاه رنگ پاش ریخته و آن را با ولتاژ ۲۰ KV بار دار می‌کنند و بدنه تابلو را به زمین متصل میکنند و رنگ را روی آن می پاشند و سپس آن‌ها را از (چنگک) آویزان می‌کنند تا رنگ کمی خود را بگیرد و خشک شود. سپس قطعات نیمه خشک شده را به (کوره) منتقل می‌کنند و در درجه حرارت ۱۸۰سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه قرار می‌دهند.


مونتاژ بدنه ی تابلو برق

در این بخش کلیه بخش های رنگ شده را متناسب با محیط استفاده به یکدیگر وصل میکنند. در این مرحله به خاطر وجود تلرانس و خطایی که در بخش های قبلی ممکن است رخ داده باشد مثلا عدم پانچ صحیح در مرحله فلزکاری بعضی از سوراخ کاری‌ها در این بخش روی صفحات نیز صورت می‌گیرد. (معرفی انواع تابلو برق از نظر سطح ولتاژ)

مونتاژ الکتریکی تابلو برق

پس از آماده سازی اسکلت تابلو برق در مرحله آخر تمامی تجهیزات الکتریکی نظیر، فیوز،کلید، کنتاکتور، رله، فتوسل، لامپ و شینه‌ها درون تابلو نصب می‌شوند و این اسکلت داخلی، روی پایه‌های داخلی تابلو مستقر می گردد. جهت نصب شینه های مسی نیز در بخش برش شمش با توجه به اندازه‌های مورد نیاز بریده و خم و سوراخ می‌شود و روی آن وار نیش می گذارند و در مرحله آخر مدار توسط تکنسین برق تست می‌شود و تابلو تکمیل شده به انبار مربوطه منتقل می‌شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *