رله حفاظتی عددی (Numerical relay) چیست؟

رله ها هم از جهت کارکرد دارای تنوع هستند و هم از جهت ساختار داخلی. مثلا می توان با مراجعه به نوشته “رله دیستانس چیست؟” یکی از انواع رله ها را که برای کنترل مدارهای الکتریکی در فاصله ها ی دور طراحی شده است، مورد مطالعه قرار داد. اما در این نوشته ما قصد داریم به یکی از انواع این محصول که دارای ساختمان خاصی است، اشاره نماییم.

تفاوت رله عددی با رله دیجیتال

در نوشته “رله حفاظتی دیجیتال چیست؟” با نوع دیجیتال این وسیله آشنا شدیم. اما تفاوت میان رله حفاظتی عددی و دیجیتال مبتنی بر نقاط ظریف فنی و تکنیکی است که به جز در موارد حفاظتی به ندرت می توان این تفاوت را در بخش های دیگر یافت. در واقع می توان گفت که رله حفاظتی عددی محصول پیشرفت در فناوری نوع دیجیتال است. برای آشنایی با تکنولوژی این محصول می توانید با متخصصان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. [button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

خصوصیات رله حفاظتی عددی 

رله حفاظتی عددی (Numerical relay) چیست؟در ادامه به چند نکته در مورد این محصول اشاره می نماییم:

  1. نکته اول آنکه نمونه های مختلفی از این ابزار وجود دارد.
  2. با وجود تنوع، همه آن ها بر اساس یک معماری مشترک ساخته می شوند و بنابراین طراحان قادر خواهند بود که راه حل تمام سیستم ها را بر اساس تعداد معدودی مولفه انعطاف پذیر طراحی نمایند.
  3. رله های حفاظتی عددی از پردازنده های بسیار سریع استفاده می کنند که به این ترتیب بتوانند الگوریتم های مناسب را اجرایی نمایند.
  4. نکته دیگر در رابطه با این تجهیزات پیشرفته آن است که معمولا چندکاره هستند و دارای چند دسته تنظیمات می باشند که این تنظیمات مختلف اجازه می دهد بتوان از آن ها در کاربردهای متفاوت و بخش های مختلف سامانه های الکتریکی استفاده نمود.

برای آشنایی با دیگر انواع این محصول می توانید به صفحه رله در سایت لیان الکتریک نیز مراجعه نمایید و به این ترتیب اطلاعات تکمیلی در رابطه با این محصول را به دست آورید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d9%84%d9%87/” button_title=”رله لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *