اولین رله های محافظتی

در مقاله “رله های حفاظتی برای پست های دیجیتال”  درباره یکی از انواع این محصول که در پست های دیجیتال به کار می رود صحبت کردیم. در این نوشته قصد داریم که به این پرسش اساسی پاسخ دهیم که رله محافظتی چیست.

در مهندسی برق یک رله محافظتی به رله ای گفته می شود که اختصاص به مدارشکن قدرت دارد و هر گاه عیب و نقصی را در سیستم تشخیص دهد مدارشکن را فعال می کند. به این ترتیب می تواند مانع از صدمه دیدن قطعات سیستم گردد. برای آشنایی با نحوه عملکرد این محصول می توانید به صفحه رله در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d9%84%d9%87/” button_title=”رله در سایت لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

اولین رله های محافظتی

اولین رله های محافظتی از جنس ابزارهای الکترومغناطیسی بودند که با تکیه بر سیم پیچ هایی که بر روی قطعه های متحرک کار می کردند، شرایط غیر عادی را تشخیص می دادند. این شرایط غیر عادی که رله های محافظتی از سیستم در برابر چنین شرایطی محافظت می کنند، عبارتند از:

  1. اولین رله های محافظتیشدت جریان اکتریکی بیش از حد مجاز
  2. ولتاژ بیش از حد
  3. جریان معکوس قدرت
  4. فرکانس بیش از حد
  5. فرکانس پایین تر از حد معمول

رله های دیجیتالی که کارکرد آن ها مبتنی بر میکرو پروسسور می باشد، امروزه توانسته با ابزارهای اصلی رقابت کند. به گونه ای که می تواند نظارت و مراقبتی را برای سیستم ها تامین کند که توسط رله های الکترومکانیکی نشدنی و غیر عملی است. بنابراین این محصول دارای مزیت بسیاری نسبت به نوع الکترومکانیکی آن است.

رله های الکترومکانیکی تنها می توانند محل و مبدا اصلی نقص و خطا را مشخص کند. در خیلی از موارد یک رله میکرو پروسسور می تواند به تنهایی به جای دو یا چند نوع الکترومکانیکی کار کند. یکی از انواع مدرن و نوین این محصول رله های کنترلی و حفاظتی Fanox است. جهت آشنایی و سفارش این محصول شما می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک ارتباط برقرار نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *