استفاده از فولاد در ساخت تابلو برق

برای آشنایی با محصولات و تجهیزات مختلف، یکی از مراحل افزایش اطلاعات نسبت به آن، آگاهی از تنوع و گوناگونی آن محصول می باشد. در مورد تابلو برق نیز ما در مقالات گذشته در راستای معرفی این محصول و آشناسازی خوانندگان عزیز با آن، به معرفی انواع مختلف آن پرداختیم. البته این تنوع از جهات مختلفی قابل بررسی است. به عنوان نمونه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تنوع تابلو برق از جهت مواد سازنده آن، که در نوشته “تابلو برق (Electrical Enclosure) از چه متریالی ساخته می شود؟” به آن پرداختیم.
  2. تنوع تابلو برق از جهت کاربردهای مختلفی که در ساختمان دارد. که در این باره نیز می توانید به نوشته “چه نوع تابلو برق هایی در ساختمان به کار می رود؟” مراجعه نمایید.

استفاده از فولاد در ساخت تابلو برق

در راستای  معرفی مواد و متریالی که می توانند در ساخت این محصول مورد استفاده قرار گیرند در این نوشته می خواهیم در مورد فولاد ضد زنگ و فولاد کربن صحبت کنیم. امروزه در ساخت انواع مختلف تابلو برق ها در سایز و اندازه های متفاوت، هم از فولاد ضد زنگ و هم از فولاد کربن استفاده می شود. که دلیل عمده استفاده از این دو محصول برای تولید محفظه های الکتریکی از قرار زیر است:

  1. ساخت تابلو برق از فولاد ضد زنگ (Stainless steel)فولاد کربن و فولاد ضد زنگ دارای دوام و طول عمر بالایی هستند. بنابراین در طولانی مدت نیاز به تعویض یا بازسازی نخواهند داشت.
  2. مقاومت در برابر خوردگی نیز از جمله دلایل دیگری است که فولاد کربن و فولاد ضد زنگ را به متریالی مطلوب برای ساخت این محصول بدل کرده است.
  3. مقاومت در برابر رطوبت نیز به خصوص در مناطق همراه با رطوبت و بارندگی بالا و یا در سازه های نزدیک به دریا و آب، از جمله فاکتورهایی است که در ساخت محفظه ای که وظیفه آن حفظ و نگهداری تجهیزات الکتریکی است اهمیت بسیار بالایی دارد. فولاد ضد زنگ همانطور که از نامش پیداست به خوبی در برابر رطوبت مقاوم است و کیفیت آن دچار آسیب نمی شود.
  4. مقاومت شیمیایی نیز آخرین عاملی است که در اینجا برای استقبال از ساخت تایلو برق با فولاد کربن و فولاد ضد زنگ نام می بریم.

همانطور که می دانیم در هوای موجود همواره میزانی از مواد شیمیایی موجود است که به خصوص در زمان هایی که آلودگی هوا افزایش پیدا می کند، این آلودگی شیمیایی نیز افزایش می یابد.

استفاده از فولاد در ساخت تابلو برقتجهیزاتی که در معرض این آلودگی ها قرار دارند، اگر دارای مقاومت شیمیایی نباشند، به تدریج با مواد شیمیایی موجود واکنش شیمیایی می دهند و این امر باعث می شود که متریالی که سازنده آن تجهیزات است تغییر ماهیت داده و کارکرد خود را از دست بدهد. برای آشنایی با تاثیرات واکنش های شیمیایی بر روی تجهیزات برقی و از جمله تابلو برق می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک تماس برقرار نمایید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

با توجه به فوایدی که ذکر شد استفاده از فولاد در ساخت تابلو برق رونق زیادی پیدا کرده است و شاید بتوان در میان مواد مختلفی که می توانند در ساخت این محصول استفاده شوند، فولاد را جزو دسته برتر این متریال دسته بندی کرد که بیشترین ساخت تابلو برق با آن صورت می گیرد. در آخر توصیه می شود که برای آشنایی با گونه های مختلف این محصول و همچنین جهت سفارش محصول مورد نظر خود به صفحه تابلو برق در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلو برق” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *