سوئیچ کردن یکی از کاربردهای رله است

همانطور که می دانید امروزه یکی از پرکاربردترین ابزارهای الکتریکی که در مدارهای مختلف و در دستگاه های متفاوت و از جمله وسایل نقلیه مورد استفاده قرار می گیرد رله ها هستند که می توانند کارکردهای زیادی را برای ما داشته باشند و به همین جهت انواع مختلفی نیز دارند که در نوشته “رله الکترومکانیکی چیست و چه کاربردهایی برای آن وجود دارد؟” سعی کردیم یکی از مهم ترین گونه های آن را معرفی نماییم.

سوئیچ کردن شدت جریان توسط رله

اما همانطور که قبلا بیان شد، یکی از کاربردهای اساسی این قطعه زمانی است که ما بخواهیم در یک مدار شدت جریان را به دلایلی کاهش و یا افزایش دهیم. یعنی در یک مدار الکتریکی بخواهیم از شدت جریان بالا قصد داشته باشیم به شدت جریان پایین برسیم و یا بالعکس.

استفاده از رله ها در سیستم تهویه مطبوع (HAVC

سوئیچ کردن یکی از کاربردهای رله استبه عنوان مثال یکی از سیستم هایی که در آن نیاز به سوئیچ کردن شدت جریان و در نتیجه رله داریم، سیستم تهویه مطبوع که جهت گرمایش و یا سرمایش استفاده می شوند می باشد. که در آن ها سنسورهای درجه حرارت وجود دارد که این سنسورها به شدت جریان و آمپراژی نیاز دارند که بسیار بیشتر از ظرفیت سیم کشی آن ها است.

در اینجا رله به کمک ما می آید. و با استفاده از رله در مدار الکتریکی این سنسورهای حرارتی می توان جریان را تقویت نمود و به این ترتیب شدن جریان پایین را تبدیل به شدت جریان بالا نمود، تا آنجا که مورد نیاز کاربرد سنسور می باشد. این در واقع یک مثال از کاربردهای بسیار زیادی است که در آن رله ها به عنوان سوئیچ کننده شدت جریان یا آمپراژ عمل می کنند.

اما اینکه چگونه می توانند چنین عملکردی داشته باشند مربوط یه ساختمان و ساختار داخلی آن ها است که ما سعی می کنیم در نوشته های آتی نگاهی دقیق تر به این مطلب داشته باشیم هرچند شما می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک آشنایی بهتری با موضوع کسب کنید. همانطور که صفحه رله لیان الکتریک میتواند مورد استفاده شما باشد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *