عدم انجام تعمیرات سافت استارتر چه عوارضی دارد؟

در مقاله “تعمیرات سافت استارتر برای چند اشکال رایج در راه انداز نرم” به چند مورد از اشکال هایی که به طور مرسوم در کاربرد راه انداز نرم پیش می آید و نحوه انجام تعمیرات سافت استارتر برای آن موارد، گفتگو کردیم. در اینجا قصد داریم چند مورد را راجع به عواقب استفاده نکردن از راه انداز نرم توضیح دهیم.

چرا سافت استارتر نیاز است؟

متخصصان تعمیرات سافت استارتر در پاسخ به پرسش فوق دو مورد اساسی را مورد اشاره قرار می دهند که در صورت عدم استفاده از راه انداز نرم این موارد می تواند برای موتور و تجهیزات الکتریکی ضایعاتی به همراه داشته باشد. این دو مورد از این قرار هستند:

  1. هنگام شروع به کار سیستم جریانی که به موتور وارد می شود، حدود هفت الی ده مرتبه بیشتر از جریان نامی موتور می باشد.
  2. در لحظه استارت موتور، گشتاور آن تقریبا سه برابر نسبت به گشتاور موتور در حین فعالیت نرمالش، بیشتر است.

نیاز به تعمیرات سافت استارتر به جهت جریان ورودی بالا

همانطور که اشاره شد، اگر از راه انداز نرم استفاده نکنید و یا این قطعه دچار مشکل شده باشد و توسط فرآیند تعمیرات سافت استارتر آن را اصلاح نکرده باشید، باعث می شود که جریان برقی که هنگام راه اندازی وارد موتور می شود حدود ده برابر بیش از جریان معمولی باشد که موتور در حین کار دریافت می کند. برای برخی موتورهای با بازده بالاتر، این مقدار می تواند بیشتر از این و تا حدود 15 مرتبه بالاتر نیز باشد.

اما عوارضی که از این طریق ممکن است متوجه سیستم شود، شامل موارد زیر می گردد:

  1. باعث می شود که فشار زیادی به منبع جریان برق وارد شود و ممکن است باعث آسیب دیدگی آن گردد.
  2. این جریان زیاد می تواند کابل های انتقال برق را نیز دچار سوختگی و آسیب دیدگی کند.
  3. به جهت آن که جریان زیادی دریافت می شود، ما با افت ولتاژ مواجه خواهیم بود. این افت ولتاژ می تواند باعث برخی آسیب ها در ساختمان ها و تاسیسات مسکونی گردد. به عنوان مثال می توان به ایجاد جرقه و یا تولید نورهای ضعیف اشاره نمود که علت همه آن ها ولتاژ کم دریافتی می باشد.

بنابراین برای رهایی از چنین عوارضی بهتر است که در اولین فرصت، تعمیرات سافت استارتر را انجام دهید. برای این منظور می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در شرکت لیان الکتریک ویرا در ارتباط بوده و مشکلات خود را در این راستا با ما در میان بگذارید.[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

نیاز به تعمیرات سافت استارتر به دلیل گشتاور بالای راه اندازی

علاوه بر آن همانطور که اشاره کردیم، یکی دیگر از عوارض وارد آمدن گشتاوری چند برابری به موتور می باشد. زمانی که چنین گشتاوری به موتور تحمیل شود، تنش مکانیکی زیادی بر آن وارد می گردد. این تنش مکانیکی مقاومت اجزای موتور را کاهش داده و پس از مدتی موجب از هم گسیختگی آن می گردد. بنابراین cccccccccc.

در پایان بهتر است خاطرنشان کنیم که می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام چنین فرآیندی به صفحه تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”تعمیرات سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””]Insert your content here[/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *