سافت استارتر مصرف بهینه

امروزه استفاده از سافت استارهای مصرف بهینه رایج شده است. این دستگاه های مدرن و باکیفیت مزایای فراوانی دارند که در این مقاله با این مزایا آشنا می شویم. راه انداز نرم تجهیزی هوشمند است که برای کنترل، حفاظت و پایش موتور و تبادل اطلاعات با تجهیزات دیگر از پارامترهای تنظیماتی متعددی بهره می برد. امروزه سافت استارتر ها ی پیشرفت های فناورانه فراوانی را تجربه کرده اند و به نقطه تکامل نهایی خود بسیار نزدیک شده اند. به همین دلیل پارامترهای تنظیماتی در اکثر راه اندازهای نرم برند های مختلف یکسان هستند و یا حداقل تعداد قابل توجهی از پارامترهای اصلی مشترک در آن ها وجود دارد.

مصرف انرژی سافت استارتر

مصرف انرژی پایین :

در سافت استارتر مصرف بهینه، میـزان جریـان ورودی بـه الکتروموتـور بـه شـکل ناگهـانی نیست بلکـه رشـد میـزان جریـان با شرایط عملکرد الکتروموتور تنظیم می شود.

سافت استارتر مصرف بهینه، با این روش میزان جریان ورودی را کنترل می کند که ضمن کاهش مصرف انرژی موجب محافظت دستگاه می شود و از نیاز به تعمیرات سافت استارتر نیز جلوگیری خواهد شد.

کنترلر دیجیتالی :

در سیستم سافت استارتر مصرف بهینه، بـه دلیـل تجهیـز دستگاه بـه کنترلرهـای حسـاس جریـان دیجیتالی، دقـت در کنترل جریـان عبـوری از مـدار الکتروموتـور بسیار بالاست کـه می تواند حفظ سلامت الکتروموتور را افزایش دهد.

این دقت بالا احتمال نیاز به تعمیرات سافت استارتر را نیز کاهش می دهد.

تنظیم دقیق ولتاژ :

با مراقبــت دقیــق از ولتــاژ کـاربر مـی تـواند در صـورت لزوم تغییـرات ولتـاژ شـبکه مقـادیر مجـاز را در زمــان تغییــرات تعریــف کند و از بــروز اشــکالات اساسی در جلــوگیری نمایــد. تغییرات ناگهانی ولتاژ می تواند احتمال خرابی و نیاز به تعمیرات سافت استارتر را به نحوقابل توجهی افزایش بدهد. در این وضعیت در صــورت بــروز خطــا سافت استارتر مصرف بهینه با خاموش کردن الکتروموتور و اعلام پیغام خطا کاربر را مطلع خواهد نمود.

سافت استارتر مصرف بهینه

کنترل تغییرات بار مکانیکی اضافه :

کنترل بار مکانیکی اضافه ایـن امکـان را بـه کـاربر می دهد تـا در صـورت ایجـاد شـدن اشـکالات مکـانیکی در دستگاه و یا در صورت ایجاد بـار کوپـل شـده بـه الکتروموتـور، مشکلات در زمـان استارت توسـط سافت استارتر مصرف بهینه تشـخیص داده شود. با تشخیص سریع اشکالات توسط دستگاه از راه انـدازی الکتروموتـور جلـوگیری می شود کـه همین امر موجب محافظت از بسیاری مشکلات ثانویه و عدم نیاز به تعمیرات سافت استارتر می شود.

کاهش استهلاک مدار :

بـا استفاده از بـایپس کـردن SCR هـای قـدرت در سافت استارتر مصرف بهینه، توسـط کنتـاکتور بـای پـس، بعـد از راه انـدازی و با استفاده از پشــتیبانی SCR هــا از کنتاکتور جــانبی در زمــان خــاموش شــدن الکتروموتــور، عمر مفید دستگاه بسیار افزایش می یابد و احتمال خرابی دستگاه نیز با توجه به کاهش استهلاک مدار نیز کاسته می شود.

 

سافت استارتر ها یکی از مهم ترین تجهیزات به کار رفته در سیستم قدرت برای بخش بزرگی از بارها می باشند. موتورها که بزرگترین بار صنعتی به شمار می روند، همواره در معرض خطرات، خطاها و آسیب های مختلف قرار دارند. این خطاها ممکن است در اثر عدم بهره برداری صحیح توسط افراد، عوامل محیطی مانند گرد و غبار یا رطوبت، پیری و فرسودگی تجهیز یا عوامل ناشی از شبکه قدرت به وجود بیایند. به هر حال، موتور تجهیز گران قیمت و ارزشمندی است و امروزه تمامی تجهیزاتی که با کنترل موتورها سر و کار دارند قطعا به تعدادی حفاظت برای پایش و محافظت از موتور مجهز شده اند.امیدواریم که مطالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین جهت مشاوره برای تعمیرات سافت استارتر و خرید انواع آن ها می توانید با کارشناسان مجرب شرکت لیان تماس حاصل کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *