پیش از این سعی کردیم که در مقاله “اینورتر چیست و تعمیرات اینورتر چه کارکردی دارد؟” تا حدودی به این مطلب بپردازریم که برای آنکه ما قدم هایی در راستای تعمیرات اینورتر و آشنایی با آن برداریم، پیش از آن لازم است که ابتدا با خود این ابزار آشنا شویم و پس از آ«که دانستیم چیست و چه نقشی را قرار است ایفا کند، آن وقت به ضرورت و اهمیت تعمیرات اینورتر نیز پی خواهیم برد.

اما نکته دیگری که این مقاله قصد دارد آن را تا حدودی تشریح کند این است که برای وارد شدن در مسیر تعمیرات اینورتر، ابتدا باید بدانیم که این وسیله چگونه عمل می کند. ما تا وقتی ندانیم تابع عملکرد یک قطعه چگونه است نمی توانیم در صورت خرابی آن را ترمیم کنیم. به همین جهت تلاش خواهیم کرد که یاد بگیریم چگونه باید ابتدا به معاینه و بررسی و سپس به تعمیرات اینورتر بپردازیم.

اما همانطور که گفته شد، دو قدم در این مسیر ضروری هستند:

  1. یادگیری جامع مراحل مختلف یک اینورتر و تعمیرات اینورتر
  2. اینکه یک اینورتر پایه ای چگونه عمل می کند.

قدم های ضروری در تعمیرات اینورتر چیست؟

پس پیش از بحث درباره نحوه انجام تعمیرات اینورتر، مهم خواهد بود که ابتدا به کلی در مورد هملکرد پایه یک اینورتر و مراحل آن آگاهی کسب کنیم. و در ادامه این نوشته و نوشته های آتی قصد داریم ابعاد مهم همین دو نکته را مورد بررسی و کنکاش قرار دهیم.

مبدل جریان مستقیم به جریان متناوب

همانطور که که از نامش پیدا است این مبدل، جریان DC یا مستقیم را که از یک باتری اسیدی به طور نرمال برگرفته شده است را به یک جریان پتانسیل متناوب یا AC تبدیل می کند. معمولا جریان حاصل از یک مبدل از لحاظ ولتاژی که فراهم می کند کاملا قابل مقایسه با ولتاژی است که می توان در خروجی های اصلی جریان مستقیم محلی یافت.

بنابراین اگر مبدل دچار اشکالی در کار خود شود لازم است که اقدام به تعمیرات اینورتر کرده تا به این ترتیب مشکل سیستم را به سرعت برطرف کنیم. اگر در این راستا به مشکلی برخوردید می توانید آن را با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک مطرح نمایید. برخی از شیوه های ساده را نیز می توانید در صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک دنبال کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *