خطر تماس با تجهیزات داخلی تابلو برق

در راستای مقاله “محافظت تابلو برق در برابر درجه حرارت نامطلوب” که در آن درباره فواید تابلو برق گفتگو کردیم، در این نوشته قصد داریم به یکی دیگر از مزیت های استفاده از این محصول، یعنی محافظت افراد از خطرات بپردازیم.

خطر تماس با تجهیزات داخلی تابلو برق

از جمله خطراتی که ممکن است از ناحیه تابلو برق متوجه افراد گردد، خطراتی است که از سوی تجهیزات و قطعاتی که داخل آن قرار دارند می تواند باعث آسیب رساندن به افراد گردد. به همین جهت یکی از وظایف و کارکردهای این محفظه ها آن است که از تماس مستقم افراد با این قطعات جلوگیری به عمل آورد. اگر کابینت الکتریکی آسیب دیده باشد، آنگاه سیم پیچی های داخلی و تجهیزات درونی آن ممکن است در معرض تماس قرار بگیرد و این مسئله می تواند خطرات مهمی در پی داشته باشد.

محافظت در برابر خطرات و مقاومت تابلو برقیکی از مواردی که در استانداردهای بین المللی در ساخت تابلو برق ها لحاظ شده و بر روی کد آن درج می شود مقاومتی است که آن ها نسبت به ضربه دارند و این امر نشان می دهد که هر محفظه قادر است چه مقدار از این جهت در برابر خطرات الکتریکی مقاوم باشد. درباره مقاومت مورد نیاز در برابر ضربه و نحوه اندازه گیری آن می توانید با کارشناسان لیان الکتریک گفتگو نمایید.[button title=”تماس با کارشناسان هنزا” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

  1. تابلو برق های از جنس پلاستیک معمولا در برابر ضربه چکش ها بزرگ شکننده هستند.
  2. کابینت های فلزی می توانند انرژی ضربه بیشتری را تحمل کنند. و معمولا بسیار مقاومت تر از آن هستند که در برابر حداکثر انرژی ضربه ای مورد نیاز یعنی 20 ژول آسیب ببینند.

در برخی شرایط معیوب ممکن است برخی تجهیزات درونی محفظه ها بتواند بدنه آن را لمس کند. در این موارد، محفظه الکتریکی پلاستیکی که از ماده عایق ساخته شده است، می تواند چنین خطری را دفع کند، البته تا زمانی که در آن بسته باشد. برای آشنایی بیشتر با کابینت های پلاستیکی به صفحه “راه حل محفظه های پلاستیکی الکتریکی” مراجعه کنید.

خطر تماس با تجهیزات داخلی تابلو برقاما کابینت های فلزی باید به زمین متصل باشند تا بتوانند چنین خطری را دفع کنند. درباره سایر خطراتی که این محصول می تواند ما را در برابر آن محافظت کند به صفحه تابلوهای برق لیان الکتریک مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%84%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d9%82/” button_title=”تابلوهای برق لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *