هنگام خرید اینورتر ابتدا چک کنید و ببینید که دستگاه آسیب فیزیکی نداشته باشد و همچنین تحقیق و بررسی کنید که دستگاه مورد نظر حتما مطابق با نیاز شما باشد برای این کار میتوانید پلاک آن را ببینید که عموما بر روی آن ها این پلاک وجود دارد  چنان چه دستگاه آسیب دیده باشد با شرکت مسئول تماس حاصل کنید و مورد را مطرح کنید چرا که در غیر این صورت هزینه های تعمیرات اینورتر به شما تحمیل خواهد شد.

نکته بعدی بررسی شرایط انبار تجهیزات الکتریکی است به عنوان مثال بررسی کنید که شرایط محیطی انبار مثل دما و رطوبت قابل قبول باشد. چرا که گارانتی هر گونه مشکل که در زمان تولید و انبار اینورتر رخ داده باشد را پوشش می دهد. و در نقطه مقابل هیچ مسئولیتی در برابر خسارت های ناشی از نصب و ضربه های فیزیکی را قبول نمی کند.( هنگام انتخاب اینورتر به چه نکاتی باید دقت کنیم؟)

 

بررسی یک نمونه پلاک اینورتر DC

در این بخش به بررسی پلاک یک درایو DC مطابق شکل زیر می پردازیم:

مشخصات پلاک اینورترهای DC

  1. نام دستگاه ذکر شده و اینکه این اینورتر از نوع دیجیتال AC / DC است.
  2. اختصار، پیکربندی متشکل از دو پل کامل سه فاز در اینورتر را نشان می دهد
  3. این بخش سریال دستگاه می باشد که شامل کد اصلی و کد سایز دستگاه و سال ساخت می باشد
  4. بخش کنترل ممکن است با ولتاژ متناوب تک فاز 380 تا 500 ولت AC یا با یک ولتاژ مستقیم 24 ولت کار کند
  5. بخش آرمییچر را می توان با حد اکثر ولتاژ متناوب سه فاز 500 ولت AC راه اندازی کرد و جریان آن در صورت استفاده از فرکانس 50 هرتز و ولتاژ و بار کامل 3 اسب بخار برابر با 287 آمپر خواهد بود .
  6. بخش میدان یا فیلد می تواند با یک ولتاژ متناوب تک فاز بین 200 الی 500 ولت کار کند و  با توجه به مقدار فرکانس  50 / 60Hzو بار کامل جریان مصرفی آن 15 آمپر خواهد بود.
  7. این بخش مربوط به خروجی دستگاه است که قادر است حداکثر 520 ولت DC و 320  آمپر جریان را تولید کند( با حداکثر 150٪ بارگذاری)
  8. میدان خروجی اینورتر نیز حداکثر 420 ولت DC و 15 آمپر تولید می کند.

امیدواریم که مطلب فوق برایی شما مفید واقع شده باشد شما می توانید مقاله بازرسی دوره ای و تعمیرات اینورتر را نیز مطالعه بفرمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *