معرفی انواع برقگیر

با توجه به کارکرد برقگیر در حفاظت از تجهیزات الکتریکی لازم است که ما بتوانیم نوع متناسب این محصول را انتخاب کرده و به کار بگیریم تا از خطرات احتمالی در امان باشیم. برای آنکه انتخاب درستی داشته باشیم باید به پارامترهای ذکر شده در نوشته “در انتخاب برقگیر چه فاکتورهایی باید لحاظ شود؟” توجه لازم را مبذول کنیم. ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک را برای کسب اطلاعات بیشتر از دست ندهید.[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

انواع سه گانه برقگیر

در مقاله “برقگیر چند قطبی (Multipole Surge Arrester) چیست؟” در مورد یکی از انواع سرج ارسترها صحبت کردیم. اما در این قسمت می خواهیم همه گونه های این محصول را به سه دسته تقسیم کنیم که به ترتیب زیر می باشند:

  1. معرفی انواع برقگیرنوع اول: این محصول در بورد سوئیچ اصلی در ساختمان نصب می شود و دارای سیستم محافظت از رعد و برق است که می تواند جریان های بسیار پر قدرت رعد و برق را تخلیه کند. این نوع از سرج ارستر باید به عنوان بخشی از سیستم محافظت رعد و برق استفاده شود. یعنی به همراه میله های رعد و برق و قفسه شبکه ای نصب گردد.
  2. نوع دوم: این نوع از سرج ارستر را باید در بورد سوئیچ اصلی توزیع جریان نصب کرد. این نوع از محصول می تواند جریان های ناشی از اصابت غیر مستقیم رعد و برق را تخلیه کند. علاوه بر آن می تواند افزایش ولتاژهای القائی یا رسانش و یا تبدیل های گذرا را نیز تخلیه کند. از این نوع سرج ارسترها همواره باید استفاده شود.
  3. نوع سوم: این نوع از محصول اختصاص به حفاظت از ابزارهای خاص دارد و دارای ظرفیت تخلیه بسیار پایینی نسبت به دو نوع قبلی می باشد.

سرج ارستر نوع سوم به منظور محافظت از سرج های اضافی می باشد و به دو شکل به کار گرفته می شود:

  1. در ترکیب با نوع اول و دوم در کاربردهای صنعتی
  2. در ترکیب با نوع دوم در جایی که سیستم محافظت از رعد و برق وجود ندارد.

برای آشنایی بیشتر با این سه نوع و همچنین کاربردهای گسترده تر هر کدام می توانید به صفحه برقگیر Fanox مراجعه نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/product/%d8%a8%d8%b1%d9%82%da%af%db%8c%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-fanox/” button_title=”برقگیر Fanox” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *