نحوه اندازه گیری درایو برای انجام تعمیرات اینورتر

در نوشته های پیشین که سعی در آشناسازی مخاطبان عزیز با مبحث تعمیرات اینورتر داشته ایم، این مسئله را از ابعاد متفاوتی بررسی نموده ایم. اولین نکته حائز اهمیت برای ورود به این بحث شناخت دقیق ساختمان و کارکرد اینورترها می باشد. در قدم بعدی باید با فرآیندهای کلی تعمیر این محصول آشنا شویم که در نوشته “چگونه تعمیرات اینورتر را انجام دهیم؟” شما را با روند کلی این فرآیند آشنا ساختیم.

تعمیرات اینورتر برای یک نمونه واقعی

در اینجا قصد داریم گزارشی از فرآیند انجام تعمیرات اینورتر برای یک نمونه واقعی ارائه دهیم که می تواند اطلاعات بهتری راجع به نحوه انجام این کار در اختیار خوانندگان عزیز قرار دهد. برای آنکه بدانیم برای شروع به کار چه مواردی را باید در نظر گرفت، لازم است به نوشته “شروع فرآیند تعمیرات اینورتر چگونه است؟” مراجعه شود.

  1. در قدم اول باید شرایط موجود بررسی شود. ما در اینجا با درایوی مواجهیم که 2.2 کیلووات قدرت خروجی دارد که 400 وات ورودی سه فاز دریافت می کند.
  2. با اینکه ما می دانیم که این درایو بخش قدرت معیوبی دارد اما برای بهتر انجام شدن تعمیرات اینورتر بهتر است که آن را اندازه گیری کنیم. برای اندازه گیری لازم است که از یک مولتی متر با عملکرد بررسی دیود استفاده شود.
  3. در ابتدا آنچه که بدان نیاز خواهیم داشت یک ورودی سه فاز به همراه خطوط باس جریان مستقیم برای چک کردن است، البته اگر که دیودهای یکسوکننده از مدار خارج نشده باشند.

نحوه اندازه گیری درایو برای انجام تعمیرات اینورتربرای اندازه گیری در این مرحله می توان از قرار دادن یک پروب (probe) بر روی خط منفی جریان مستقیم استفاده کرد. سپس می توان یک پروب دیگر را برای بررسی بر پایانه سه فاز قرار داد. در قدم بعدی می توان همین کار را با خط مثبت جریان مستقیم و پایانه سه فاز تکرار کرد. به این ترتیب عملیات اندازه گیری صورت خواهد پذیرفت که گام اول در تعمیرات اینورتر خواهد بود.

نتایج اندازه گیری بخش قدرت در تعمیرات اینورتر

ممکن است در این بخش نتایج متفاوتی را مشاهده نمایید که هر کدام نشانه چیزی هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  1. اگر مقدار اندازه گیری شده را بین 0.3 ولت تا 0.5 ولت مشاهده نمایید، به این معناست که کار بالا را به درستی انجام داده اید.
  2. اگر مقدار اندازه گیری شده را روی عدد صفر ببینید، معنای آن این است که یک دیود از مدار خارح شده است.
  3. اما اگر هیچ چیزی بر روی وسیله اندازه گیری تغییری نکرده است، شما باید پروب ها را معکوس کنید و یا اینکه دیود خراب شده و از کار افتاده است.

نتایج اندازه گیری بخش قدرت در تعمیرات اینورتراگر در اندازه گیری با حالتی دیگر مواجه شدید که جزو موارد بالا نبود می توانید برای آنکه روند تعمیرات اینورتر با مشکلی مواجه نشود با متخصصان و کارشناسان ما در لیان الکتریک در این رابطه در تماس باشید و از مشاوره تیم ما بهره مند شوید.[button title=”تماس با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

به علاوه صفحه تعمیرات اینورتر لیان الکتریک می تواند شما را با شیوه های متنوعی که برای تعمیر انواع مختلف درایو و اینورتر به کار می روند آشنا سازد.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *