برای انتخاب هر محصول و هزینه ای که بابت آن پرداخت می کنیم، ابتدا باید قانع شده باشیم که استفاده از آن محصول می تواند فواید و مزایایی را برای ما به ارمغان بیاورد. راه انداز نرم یکی از این قطعات است که توانسته است نظر بسیاری را جلب کند تا برای راه اندازی موتورها و سیستم های خود از آن بهره ببرند. درباره گستردگی استفاده از این محصول می توانید اطلاعات بیشتر را از مشاوران ما در لیان الکتریک دریافت نمایید.

نمودار عملکرد راه انداز نرم

لازم است در ابتدا بدانیم که راه انداز نرم دارای چه تابع عملکردی است و در واقع چه نقشی را می تواند برای سیستم ما ایفا کند. برای مطالعه بیشتر در این زمینه می توانید به مقاله “کاربرد و انواع راه انداز نرم” مراجعه نمایید.

نمودار فوق جریان ورودی به موتور را بر حسب سرعت گردش آن بر حسب دور در دقیقه (RPM) نمایش می دهد. آنچه در این نمودار می توانیم ببینیم آن است که در لحظه ابتدایی که موتور شروع به کار می کند، جریانی که موتور دریافت می کند، نسبت به زمانی که به سرعت نهایی خود می رسد، بالاتر است. در واقع جریان اولیه حدود 600 درصد یعنی شش برابر بیشتر از جریانی است که موتور در حالت سرعت چرخش نهایی خود و بار کامل خود دریافت می کند.

دو نکته حائز اهمیت در این باره عبارتند از:

  1. این جریان هجومی اولیه می تواند به موتور و همچنین سایر تجهیزات الکتریکی و حتی کابل ها آسیب برساند و کارکرد سیستم را پس از مدتی دچار اخلال کند.
  2. استفاده از راه انداز نرم حالت جامد باعث کنترل جریان هجومی اولیه می شود و تقریبا سبب می شود که جریان اولیه نصف جریان هجومی در حالتی باشد که از سافت استارتر استفاده نمی کنیم.

نمودار عملکرد راه انداز نرمبه این ترتیب استفاده از سافت استارتر کمک بسیاری در افزایش کاربری سیستم و ارتقای طول عمر آن به ما می کند. البته نمونه های بهتر این محصول می توانند کارکرد بهتری ارائه دهند. یکی از بهترین نمونه ها را می توانید در صفحه “سافت استارترهای اشنایدر” مشاهده نمایید. در صورتی که نیاز به استفاده از این محصول داشتید می توانید با مراجعه به صفحه راه انداز نرم لیان الکتریک مدل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2-%d9%86%d8%b1%d9%85/” button_title=”راه انداز نرم لیان الکتریک ” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *