نکاتی در رابطه با کارکرد برق گیر (SPD)

برق گیر که از آن به دستگاه محافظت از سرج (Surge Protection Device) تعبیر می شود، یک وریستور است که مقاومت های گوناگونی دارد. برقگیر به دلیل دارای بودن مقاومت های مختلف می تواند ولتاژ را کنترل نماید. همانطور که در مقاله “برق گیر در برابر عوامل مختلف ایجاد اضافه ولتاژ” ذکر شد، برای محافظت از واحدهای صنعتی و همچنین تجهیزات مصرفی برقی از این محصول استفاده می شود.

نحوه اتصال برق گیر به تجهیزات

در مورد اتصال برقگیر (سرج ارستر) لازم است به دو نکته به خوبی توجه شود:

  1. این وسیله تنها می تواند از دستگاه ها و وسایلی که به صورت موازی با آن بسته شده اند، محافظت کند.
  2. این ابزار محافظتی در محلی بین تجهیزات مورد نظر و منبع تغذیه بسته می شود و به این ترتیب از ورود ولتاژ گذرا به لوازم الکتریکی مصرفی جلوگیری به عمل می آید.

نحوه مواجهه برق گیر با رعد و برق

سرج ارستر صاعقه را جذب نمی کند و یا شدت آن را کاهش نمی دهد، بلکه کارکرد آن به این ترتیب است که جریان و ولتاژ اضافی ایجاد شده توسط رعد و برق را به زمین منتقل می کند. این دستگاه علاوه بر رعد و برق، می تواند سوئیچینگ موج را نیز کنترل کرده و مانع آسیب رسانی آن به لوازم برقی شود.

نکاتی در رابطه با کارکرد برق گیر (SPD)همانطور که گفته شد، برق گیر از جنس وریستور (varistor) می باشد. وریستور به مقاومت های وابسته به ولتاژ گفته می شود که با تغییر ولتاژ جریان ورودی، مقاومت آن تغییر می کند. در مقاله “کاربرد برق گیر وریستور متال اکسید در سیستم های توزیع” می توانید اطلاعات بیشتری را از چگونگی عملکرد وریستور در این وسیله محافظتی به دست آورید. به جهت آشنایی با انواع این محصول می توانید به صفحه برق گیر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d8%b1-2/” button_title=”برقگیر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

در صورت نیاز برای تهیه این محصول مطمئن ترین راه مراجعه به کارشناسان و متخصصان ما در لیان الکتریک می باشد که می توانند مناسب ترین گزینه را در اختیار شما قرار دهند.

[button title=”ارتباط با ما” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *