در این مقاله تلاش می کنیم تا برخی از نکات ایمنی را که رعایت آن ها قبل از نصب و در حین راه اندازی راه انداز نرم ضروری است، بیان کنیم. باید به این نکته توجه داشت که حتما قبل از شروع به کار با دستگاه به نکات ایمنی زیر دقت فرمایید تا در زمان بهره برداری و نصب دچار خسارات مالی و جانی نشوید. توجه به این نکته ضروری است که راه انداز نرم شرکت اوکام به هیچ عنوان قابل تعمیر توسط افراد غیرمتخصص نمی باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل، باید توسط متخصصین بخش تعمیرات شرکت لیان الکتریک ویرا بررسی شوند.

قسمت های زیر دارای ولتاژ است که برخورد با آنها می تواند باعث مشکل شود:

  • کابل های منبع AC
  • کابل های خروجی از راه انداز نرم
  • بخش های ورودی

 

بررسی کابل های راه انداز نرم

قبل از هرگونه سرویس بر روی راه انداز نرم باید از قطع بودن برق AC مطمئن شد. ممکن است بعد از هر اتصال کوتاه یا اضافه بار به دلیل افزایش دمای تریستورها به آنها آسیب برسد. لذا باید بعد از هر اتفاق این تجهیز توسط نیروی متخصص مورد تست قرار گیرد. در راه انداز نرم اوکام و در رنج هایEMX3-500B  تا EMX3-1600C بخش خنک کننده و باسبارها به عنوان قسمت برقدار باید در نظر گرفته شوند (تا وقتی که به منبع ولتاژ اتصال دارند). محل قرار گیری سافت استارتر حتما باید دارای سیستم زمین باشد تا افرادی که در محل کار می کنند از برخی حوادث مصون باشند. قبل از استفاده از سیستم Auto-start  در یک راه انداز نرم حتما به نکات مطرح شده در بخش توضیحات مربوط به آن توجه فرمایید.

در زمان قطع راه انداز نرم (زدن کلید Stop) خروجی سافت استارتر به طور کامل از  ورودی ایزوله نیست بنابراین تا توقف کامل موتور و قطع کردن کلید منبع از دست زدن به خروجی راه انداز خودداری نمایید. بر روی سافت استارتر تنها حفاظت های موتور قرار گرفته است و حفاظت افراد را شامل نمی شود که این موضوع توجه دوچندان کاربران را میطلبد (اقدامات ایمنی هنگام کار با راه انداز نرم). در زمان خاموشی های ناخواسته این امکان وجود دارد که قطع موتور به صورت نرم انجام نشود و مستقیم اتفاق بیافتد. برای کاربری های حساس این موضوع باید در نظر گرفته شود. (راه انداز نرم برای بار با اینرسی زیاد)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *