چرا استفاده از تابلو برق لازم است؟

نوشته “استاندارد بین المللی تابلو برق چیست؟” را اگر ببینید، خواهید دانست که برخی ازقام و حروفی که بر روی تابلو برق ها نوشته می شوند، نشان دهنده این هستند که آن ها بر اساس استانداردهای مختلف بین المملی دراای چه مقاومتی می باشند. تابلو برق همانطور که گفته شد مکانی برای استقرار یافتن تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی است.

اما چرا باید تجهیزات و وسایل برقی را داخل محفظه تابلو برق قرار داد؟

  1. نقش محافظتی تابلو برق از لوازم برقی: دلیل اول ان است که وسایل و ابزارهای برقی آسیسب پذیر هستند و در مقابل عوامل محیطی ممکن است ضربه یا اثری بر آن ها وارد شود که از کارآیی خود خارج شوند. این مسئله وقتی اهمیت پیدا می کند که قرار باشد از لوازم و افزارهای الکتریکی در محیط های باز استفاده شود.
  2. نقش محافظتی تابلو برق از افراد: همانطور که می دانید به دلیل وجود جریان الکتریسیته در مدارها و عبور آن ها از تجهیزات الکتریکی، این خطر را می توانند برای افرادی که در معرض آن قرار می گیرند، داشته باشند که دچار شوک الکتریکی و یا حتی احتراق و انفجار گردند. بنابراین با جمع آوری آن ها درون محفظه تابلو برق، می توان مقداری از این مخاطرات را کاهش داد.چرا استفاده از تابلو برق لازم است؟
  3. نقش زیبایی شناختی: قطعا اگر قطعات و سیم ها و لوازم وتجهیزات الکترونیکی به صورت جداگانه هر کدام در معرض دید قرار داشته باشند، صحنه زیبایی خلق نمی کند و بهتر آن است که همه آن ها درون یک محفظه جمع آوری شده و در معرض دید نباشند. از این طریق می توان جلوه زیبایی به محیط نیز بخشید و از بی نظمی و آشفتگی بصری دوری نمود.

این موارد، سه تا از مهم ترین عواملی هستند که استفاده از تابلو برق را به صورت یک نیاز برای همه ساختمان ها و همه بنا ها و مجتمع ها ضروری کرده است. و طبق استانداردهای امروزی ساخت و ساز عدم استفاده از آن امکان پذیر نیست. شما هم می توانید علاوه بر اینکه سری به صفحه تابلو برق لیان الکتریک بزنید، با کارشناسان ما در همین زمینه گفتگو نمایید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *