اولین قدم در عیب یابی و تعمیر درایو چیست

[vc_row][vc_column][vc_column_text css=”.vc_custom_1639116750516{margin: 1px !important;padding: 12px !important;background-color: #d6d6d6 !important;border: 2px initial #353535 !important;border-radius: 10px !important;}”]

بهترین شیوه برای جستجوی مشکل در سیستم برای تعمیر درایو این است که یک رویکرد گسترده نسبت به سیستم داشته باشیم. وقتی که در حال پیدا کردن خطا در یک دستگاه اینورتر هستید، باید با یک مرور کلی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کار را شروع کنید.

[/vc_column_text][vc_column_text]

برای آنکه بتوانید بهترین روش را برای انجام تعمیر درایو مورد استفاده خود، به کار ببندید، لازم است که در ابتدا با ویژگی ها، مشخصات و کارکرد این محصول به خوبی آشنا شوید تا بتوانید اختلال پیش آمده را به خوبی تشخیص دهید. یکی از مواردی که می تواند باعث ایجاد مشکل در اینورتر گردد و لاجرم شما را به سمت انجام تعمیر درایو بکشاند، عدم انتخاب صحیح این دستگاه است. در ادامه به چند نکته در این باره اشاره خواهیم نمود.

انتخاب صحیح اینورتر برای پیشگیری از نیاز به تعمیر درایو

همواره بهترین درمان، پیشگیری است. پس لازم است قدم های مناسب را در انتخاب و استفاده از این محصول بردارید تا به طوری نیازمند به مراجعه به متخصصان تعمیر درایو نگردید. در ادامه به چند فاکتور مهم اشاره خواهیم نمود که لازم است در انتخاب این محصول مورد نظر قرار دهید. این فاکتورها عبارتند از:

  1. جزئیات کاربردی که شما می خواهید از موتور الکتریکی خود بگیرید.
  2. نحوه توزیع قدرت در سیستم
  3. نحوه اتصال سیستم به زمین (Grounding)
  4. تداخل های الکترومغناطیسی
  5. پروتکل های ارتباطی ای که باید رعایت شوند.
  6. اندازه کابل ها و سیم های حامل جریان

چگونگی انتخاب شیوه های مناسب تعمیر درایودر صورتی که قصد خرید، انتخاب و یا تعمیر درایو را دارید، بهتر است که از مشورت و راهنمایی های کارشناسان ما در لیان الکتریک نیز بهره مند گردید.

[button title=”ارتباط با کارشناسان لیان الکتریک” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”1″ class=”” download=”” rel=””]

چگونه به تعمیر درایو بپردازیم؟

در صورتی که اینورتر مورد استفاده شما با مشکل و خطایی رو به رو شده است، می توانید پیش از آنکه به متخصصان تعمیر درایو مراجعه کنید، چند نکته اساسی را بررسی و اصلاح نمایید. شاید به این ترتیب خطای مربوطه حل و فصل گردد. این نکات عبارتند از:

  1. بار اینرسی موتور را بررسی کنید. ممکن است این بار بیش از حد مجاز باشد.
  2. زمان شیب کاهش سرعت را افزایش دهید. به این ترتیب مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید که درایو کنترل دور، سرعت موتور را کاهش دهد.
  3. با استفاده از از مقاومت و همچنین یک کنترلر، یک ترمز پویا برای دستگاه برقرار نمایید.

انتخاب صحیح اینورتر برای پیشگیری از نیاز به تعمیر درایودر صورتی که با توجه به نکات مربوطه مشکل شما همچنان برقرار باشد، بهتر است برای برطرف کردن آن به صفحه تعمیر درایو و سافت استارتر لیان الکتریک مراجعه نمایید.

[call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%af%d8%b1%d8%a7%db%8c%d9%88-%da%a9%d9%86%d8%aa%d8%b1%d9%84-%d8%af%d9%88%d8%b1/” button_title=”تعمیرات درایو و سافت استارتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””] [/call_to_action]

عوامل عیب ساز برای درایو کنترل دور

اینورترها بخشی مهم و مدرن در تجهیزات کنترلی هستند که یک فناوری شگفت انگیز محسوب می شوند و شاید برای کسانی که با مبحث الکترونیک قدرت ناآشنا هستند، کار کردن با آن کمی هراسناک باشد. ولی شما می توانید با مراجعه به مقاله “درایو کنترل دور چیست؟” آشنایی خوب و جامعی با این محصول، ساختمان و کارکرد آن به دست آورید.

در این بخش سعی داریم به بخشی از عواملی بپردازیم که قادر خواهند بود مشکلاتی را برای اینورتر به وجود بیاورند و شما را مجبور به انجام تعمیر درایو نمایند، حتی در حالی که این دستگاه به درستی موتور را به چرخش در می آورد. اینورترها یک ابزار الکترونیکی حساس به شمار می آیند. این دستگاه ها به گونه ای طراحی نشده اند که بیشترین توان و قدرت بار را برای بار تامین کنند، مگر اینکه موتور و یا سیستم دچار فروپاشی گردد.

چگونه به تعمیر درایو بپردازیم؟کارکرد اینورتر در این صورت به این شکل خواهد بود که به نوسانات شرایط سیستم پاسخ می دهد و بسته به اینکه کدام بخش از سیستم دچار سوء عملکرد شده است، می تواند با دلالت کردن و نمایاندن خطای موجود به کار خود پایان دهد.

سوالات متداول

1.       چگونه می توان اینورتر را به درستی عیب یابی کرده، تعمیر درایو را برای آن انجام داد؟

پاسخ: بهترین شیوه برای جستجوی مشکل در سیستم برای تعمیر درایو این است که یک رویکرد گسترده نسبت به سیستم داشته باشیم. وقتی که در حال پیدا کردن خطا در یک دستگاه اینورتر هستید، باید با یک مرور کلی تعمیر و نگهداری پیشگیرانه کار را شروع کنید. بنابراین باید مراحل کار را به صورت قدم به قدم طرح ریزی کنید و برنامه تعمیر درایو را مشخص نمایید.

2.      اولین قدم در عیب یابی و تعمیر درایو چیست؟

پاسخ: در ابتدا باید یک بازدید دقیق چشمی از سیستم انجام دهید. به دنبال نشتی و یا جریان آب در آن باشید. رطوبت بالا، درجه حرارت نهایی زیاد، ذرات آلوده و کثیفی و قرار دادن مواد خورنده در نزدیک و یا زیر دستگاه هر کدام می توانند عواملی برای خراب شدن دستگاه و اختلال در کارکرد آن باشند. بنابراین در صورت مواجه با چنین مواردی، آن ها را پاکسازی نمایید.

3.     محل قرار گیری و نصب اینورتر باید چه شرایطی داشته باشد؟

پاسخ: اینورتر باید در محلی پاکیزه و به دور از آلودگی های محیطی نصب گردد. زیرا آن ها می توانند به راحتی به این دستگاه آسیب بزنند. یک قانون سر انگشتی می گوید اگر به خاطر شرایط محیطی، حاضر نیستید تلویزیون خود را در نقطه ای قرار دهید، آنگاه اگر اینورتر خود را در آن نقطه نصب نمایید، احتمالا دچار مشکل خواهد شد و شما را نیازمند به انجام پروسه تعمیر درایو خواهد کرد.

اولین قدم در عیب یابی و تعمیر درایو چیستبرای اینکه با اقتضائات نصب این محصول آشنا شوید می توانید به صفحه “درایو فرکانس متغیر چیست و چگونه باید آن را نصب کرد؟” مراجعه نمایید.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *