کنترل سرعت موتورهای الکتریکی با درایو کنترل دور چه مزیتی دارد؟

به طور مقدمه پیشنهاد می شود که ابتدا نوشته “درایو کنترل دور با متد کنترل دور مستقیم” را مطالعه نمایید تا به این ترتیب متدهای گوناگونی که این وسیله الکتریکی از طریق آن ها کار می کند را بشناسید. شناخت هر چه بیشتر وسایل الکتریکی و الکترونیکی می تواند به انتخاب بهتر شما منجر گردد. شرکت های دانش بنیان همواره در کنار ارتقای تکنولوژی و فناوری های نوین بر افزایش آگاهی های جمعی نسبت به این فناوری ها تاکید می کنند.

چرا درایو کنترل دور؟

پاسخ این سوال در اینجا نهفته است که کار درایو کنترل دور چیست؟ جواب به این پرسش آن است که سرعت موتور الکتریکی را کنترل می کند. پس برای ادامه تحقیق در این رابطه باید ببینیم که تنظیم و مهار کردن سرعت موتور الکتریکی چه مزیت هایی به دنبال دارد. این سوال وقتی اهمیتی بیشتر پیدا می کند که بدانیم در صنایع مختلف استفاده های بسیار و روزافزونی از موتور الکتریکی می شود.

کنترل سرعت موتورهای الکتریکی با درایو کنترل دور چه مزیتی دارد؟

دو امتیاز مهم را می توان برای کنترل سرعت موتورهای الکتریکی که توسط این محصول جدید انجام می گردد، برشمرد:

  1. کنترل سرعت موتور الکتریکی که به وسیله درایو کنترل دور صورت می گیرد، در بسیاری موارد باعث بهبود فرآیند می شود. چرا که دستگاه ها و تجهیزات و پروسه های مختلفی که توسط موتور الکتریکی راه اندازی می شوند، در دور های متفاوت کارکرد بهینه خود را به دست می آورند.
  2. مزیت دومی که این وسیله الکترونیکی از طریق کنترل سرعت موتورهای الکتریکی فراهم می کند، صرفه جویی در مصرف انرژی است. چرا که در مواقعی که نیاز به حداکثر سرعت برای انجام فرآیند نداریم، درایو کنترل دور می تواند سرعت موتور را کاهش داده و به این ترتیب موجب صرفه جویی و کاهش مصرف انرژی گردد.

بهینه سازی مصرف انرژی نیز از جمله موارد ضروری و لاینفک در صنایع می باشد. برای آنکه بتوانید هر چه بیشتر انرژی مصرفی خود را در صنایع مورد نظر خود کاهش دهید، می توانید از مشورت متخصصان لیان الکتریک بهره مند شوید. همانطور که به شما پیشنهاد می شود سری به صفحه درایو کنترل دور لیان الکتریک بزنید و با محصولات ما آشناتر گردید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *