بخش های اصلی اینورتر که در تعمیرات اینورتر اهمیت دارند

در راستای آشنایی با روند تعمیرات اینورتر مانند تعمیر و ترمیم هر وسیله دیگر، چند گام اساسی وجود دارد که عبارت است از:

  1. گام اول آشنایی با ساختار و کارکرد آن وسیله و ابزار است که ما در نوشته “تعمیرات اینورتر برای 3 نوع متداول آن” سعی کردیم به مدل های مختلف این محصول و انجام عملیات تعمیر برای هر مدل بپردازیم.
  2. گام دوم عیب یابی است که نیازمند حساسیت، دقت و مهارت بالایی است که بتوان علت اصلی نقص به وجود آمده را پیدا کرد. برای آشنایی بیشتر با این مرحله نیز پیشنهاد ما مطالعه مقاله “نکاتی برای تعمیرات اینورتر و عیب یابی آن” می باشد.
  3. گام آخر نیز به کار بستن تکنیک هایی برای رفع عیب آن است. که در این نوشته و نوشته های بعدی در رابطه با موضوع تعمیرات اینورتر سعی خواهیم کرد مطالب بیشتری را پیرامون این موضوع ارائه دهیم.

چگونه تعمیرات اینورتر را انجام دهیم؟بخش های اصلی اینورتر که در تعمیرات اینورتر اهمیت دارند

یکی از انواع اینورترها درایوهای فرکانس متغیر (variable frequency drive) است که به آن اصطلاحا VFD گفته می شود که ما در این قسمت می خواهیم با قسمت های اصلی آن، همانطور که در تصویر بالا مشاهده می نمایید، آشنا شویم. در تصویر بالا شما می توانید دیاگرام و طرح بخش قدرت درایود فرکانس متغیر را مشاهده نمایید که دارای سه قسمت اصلی زیر می باشد:

  1. دیودهای یکسو کننده پل
  2. القا کننده و خازن
  3. پل HGBT

بخش اول که در تصویر مشاهده می کنید، دیودهای یکسوکننده پل هستند. به گفته تکنسین های تعمیرات اینورتر اگر که سیستم شما نیازمند برق تکفاز باشد، در این قسمت به چها دیود نیاز داریم و اگر سیستم مورد استفاده به برق سه فاز نیاز داشته باشد به شش دیود نیاز خواهیم داشت.

بخش های اصلی اینورتر که در تعمیرات اینورتر اهمیت دارندبخش دوم که در قسمت میانی تصویر فوق مشاهده می نمایید مربوط به القاگر و یک خازن می باشد. متخصصان تعمیرات درایو موتور می گویند که کارکرد القاگر و خازن در این قسمت آن است که ولتاژ و شدت جریان را ملایم کنند. به این قسمت از درایو فرکانس متغیر DC – bus گفته می شود.

اما بخش آخر که در قسمت راست تصویر قابل مشاهده است، همانطور که گفته شد مربوط به پل سه فاز IGBT می باشد. IGBT مخفف Insulated-gate bipolar transistor می باشد که به معنای ترانزیستور دو قطبی با گیت عایق شده می باشد. از نگاه کارشناسان تعمیرات اینورتر این قسمت از جمله مهم ترین بخش های این وسیله می باشند. پل شامل شش ترانزیستور دو قطبی با گیت عایق شده با قدرت بالا می باشد.

دیودهای یکسو کننده پل تعمیرات اینورترهر یک از بخش های ذکر شده برای آنکه درایو فرکانس متغیر بتواند عملکرد خود را به خوبی انجام دهد باید در وضعیت سالم خود قرار داشته باشند و شما زمانی به تعمیرات اینورتر نیاز دارید که در واقع یکی از این بخش ها کارکرد خود را به درستی انجام ندهند که علت آن نقصی است که در یکی از این قطعات ایجاد شده است که با مراجعه به کارشناسان تعمیرات اینورتر لیان الکتریک می توانید وسیله خود را به بهترین نحو عیب یابی و همچنین تعمیر نمایید. [button title=”ارتباط با متخصصان هنزا” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d9%85%d8%a7%d8%b3-%d8%a8%d8%a7-%d9%85%d8%a72/” target=”_blank” align=”” icon=”” icon_position=”” color=”blue” font_color=”” size=”2″ full_width=”” class=”” download=”” rel=””]

برای آنکه بتوانید آشنایی جامع تری با فرآیند این پروسه داشته باشید یکی از پیشنهادات ما آن است که به صفحه تعمیرات اینورتر در سایت لیان الکتریک مراجعه نمایید. [call_to_action title=”” icon=”icon-lamp” link=”https://www.lianelectric.com/%d8%aa%d8%b9%d9%85%db%8c%d8%b1%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%db%8c%d9%86%d9%88%d8%b1%d8%aa%d8%b1-4/” button_title=”تعمیرات اینورتر لیان الکتریک” class=”” target=”_blank” animate=””][/call_to_action]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *