استفاده از رله چه مزیت های فرعی دارد؟

همانطور که قبلا گفتیم رله ها می توانند کارکد ساده سوئیچ کردن را داشته باشندو در عین حال قابل استفاده در عملکردها پیچیده تر نیز می باشند که در نوشته “کاربردهای پیچیده رله چیست؟” در مورد آن صحبت کردیم و به طور خلاصه می توان به صورت زیر آن را دسته بندی کرد:

  1. رله های تاخیر زمانی
  2. رله هایی که به سیستم اجازه می دهد تنها در یک دوره زمانی مشخص کار کند.
  3. رله هایی که بعد از یک دوره زمانی دستگاه را راه اندازی می کنند.

فواید رله

اما در این نوشته می خواهیم به امتیازات و ویژگی های مفید این قطعه بپردازیم. حتی زمانی که یک عملکرد نیازی به استفاده از این قطعه ندارد، می توان با افزودن آن به سیستم فایده بخشی آن را ارتقا داد. دلیل ساده آن این است که حتی اگر به دنبال دست یابی به کارکردهای ویژه رله نباشیم استفاده از آن می تواند مزیت های زیر را برایمان به ارمغان داشته باشد.

رله ها باعث کاهش نیاز به سیم بندی و کلید های با آمپراژ بالا می شوند و به این ترتیب هم در هزینه برای ما به صرفه خواهند بود و هم اینکه فضای کمتری اشغال می شود و فضای باز بیشتری در سیستم در اختیار ما قرار می دهند.

استفاده از رله چه مزیت های فرعی دارد؟

بنابراین استفاده از این محصول در سیستم الکترونیکی می تواند باعث شود که محفظه سیستم از نظر ابعاد و وزن کاهش پیدا کند. و یا آنکه اگر سازندگان بخواهند می تواند ابزار و وسایل دیگری که می تواند به بهبود راندمان سیستم کمک کند را با همان اندازه و وزن محفظه به آن اضافه نمایند. پس در مجموع می تواند مزایای جانبی این محصول را در سه چیز خلاصه کرد:

  1. کاهش هزینه های مورد نیاز برای سیستم
  2. کاهش ابعاد و اندازه محفظه نگهداری سیستم
  3. کاهش ابعاد محفظه و ایجاد فضای بیشتری برای استفاده های جانبی

اینها بخشی از امتیازاتی است که شما می توانید برای آشنایی کامل تر با سایر ابعاد و وجوه آن با کارشناسان ما در لیان الکتریک تماس حاصل نمایید. به علاوه ما سعی کرده ایم که در صفحه رله لیان الکتریک دیگر جنبه های این قطعه را نیز معرفی نماییم.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *