اصول فنی نصب درایو کنترل دور

در این مقاله قصد داریم اصول نصب درایو کنترل دور در داخل تابلو را بررسی کنیم. پیش از شروع می توانید مقاله سوال های متداول هنگام خرید درایو کنترل دور را مطالعه بفرمایید. برای نصب درایوهای کنترل دور جدید و امروزی به طور کلی دو روش پیشنهاد می شود.

نصب سطحی درایو کنترل دور

نصب سطحی به این صورت انجام می پذیرد که سطح پشتی درایو کنترل دور را بر روی یک سطح عمودی مثلا پشت یک محفظه مانند تابلو نصب میکنند.

نصب درایو در تابلو

نصب فرو رفته درایو کنترل دور

نصب درایو کنترل دور به صورت فرو رفته در سینی تابلو، مکانی که قسمت هیت سینک یا سرمایش به صورت بک تو بک به پشت درایو وصل شده اند. این باعث میشود گرما بهتر از تابلو خارج شده و موثر تر خواهد بود.

همچنین دقت لازم را به عمل بیاورید که درایو از باقی تجهیزات کاملا جدا باشد تا جریان به خوبی گردش پیدا کند و هیت سینک ها گرما را به بیرون منتقل کنند. به طور معمول باید یک فضای خالی در حدود ۱۰۰ میلی متری اطراف درایو کنترل دور  جهت گردش هوا وجود داشته باشد.

اصول فنی نصب درایو کنترل دور

 

همچنین هنگامی که بیشتر از یک درایو باید در تابلو قرار بگیرد، درایو ها را ضمن رعایت فاصله مجاز پهلو له پهلو نصب کنید و از روی هم قرار دادن آن ها بپرهیزید.( تفاوت بین درایو های کنترل دور VSD ، VFD و VVVF در چیست؟)

فضاهای خالی اطراف درایو کنترل دور

برای این منظور فضاهای خالی اطراف درایو کنترل دوررا باید به دقت در نظر گرفت چون علاوه بر گردش هوا ، باید فضای کافی برای کابل ها و سایر تجهیزات الکترونیکی نیز وجود داشته باشد.

برای تعیین تابلوی مورد نظر نکات زیر را در نظر بگیرید

  • حداقل ۲۰۰ میلی متر باید درایو کنترل دور را از دیواره تابلو فاصله داد
  • کاهش دمای محیط با  نصب و استفاده مناسب از تهویه در محیط به منظور انتقال بهتر حرارت به محیط بیرون

امیدواریم که مظالب فوق برای شما مفید واقع شده باشد همچنین شما میتوانید جهت خرید و تعمیر انواع درایو کنترل دور و اینورتر با کارشناسان مجرب شرکت لیان الکتریک مشورت کنید.( دلایل استفاده از درایو کنترل دور در صنعت چیست؟)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *